برگزاری جشنواره سرود «سردار آسمانی» ویژه سالگرد شهادت حاج قاسم/ جشنواره فیلم «طنین» برگزار می‌شود

برگزاری جشنواره سرود «سردار آسمانی» ویژه سالگرد شهادت حاج قاسم/ جشنواره فیلم «طنین» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹
برگزاری جشنواره فیلم «طنین»، شناسایی فیلمسازان جوان مسجدی، ثبت گروه‌های سرود به عنوان برند کانون‌های مساجد و برگزاری جشنواره‌های سرود «سردار آسمانی» و «صدای انقلاب» از اولویت‌های فعالیت کانون‌های مسجدی در دو رواق فیلم و سرود است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان، با توجه به تعریف سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری برای فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال جاری و تعریف و فعال سازی رواق های دوازده‌گانه برای این مهم، جلسات رواق ها به همت معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، در حال برگزاری است و اولویت فعالیت آنها تعیین می شود.

 

بنابر این گزارش، پیش از این جلسات رواق های نمایش و قلم برگزار و اولویت کاری آنها مشخص شد و پس از آن جلسات وبیناری رواق های فیلم و سرود نیز برگزار و اولویت و محورهای کاری شان مشخص شده است.

 

در جلسه رواق فیلم با تولیت استان گلستان، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره فیلم «طنین»، ارتقای کیفیت برگزاری و تولیدات استانی و ثبت در سامانه بچه های مسجد برای دریافت امتیاز رویداد فهما و بهره مندی از حمایت ها مورد بحث قرار گرفت.

 

 

سومین جشنواره فیلم کوتاه طنین مسجد/مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد98

 

 

تربیت نیروی متخصص و پیشبرد همه برنامه ها با محوریت طرح ملی «ایران قوی» نیز در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

استعدادیابی و شناسایی فیلمسازان جوان مسجدی از طریق جشنواره فیلم «طنین» و جمع آوری آثار برای حمایت از استعدادهای شناسایی شده و تربیت و عرضه چهره های جریان ساز عرصه فیلم و فیلمسازی به جامعه از کانون های مساجد، هم اولویت هایی است که باید در رواق روی آنها کار شود.

از این رو، دوره های آموزشی در دو بخش متمرکز در سامانه بچه های مسجد و نیز وُرک‌شاپ های حرفه ای در رواق فیلم برگزار می شود. تشکیل شورای مشورتی استانی و کمیته علمی با حضور دو نخبه استانی و سه تن از استادان برجسته کشوری هم در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

 

ثبت گروه های سرود به عنوان برند کانون های فرهنگی هنری مساجد

 

این گزارش می افزاید: در رواق «سرود» به تولیت استان هرمزگان نیز برنامه ها و اولویت های کاری کانون های فرهنگی هنری مساجد مشخص شده است.

کارویژه این رواق، ثبت گروه های سرود به عنوان برند کانون های فرهنگی هنری مساجد است چراکه سرود از نقاط قوت فعالیت کانون های مساجد محسوب می شوند؛ از این رو، ثبت گروه های جدید سرود در دستور کار رواق است تا از این طریق افراد مستعد و خلاق و آشنا با سیاست های کانون ها و توانمند در عرصه جریان سازی سرود شناساسی شوند.

 

 

 

 

آموزش سرود به بچه های مسجد

 

آموزش سرود دیگر اولویت این رواق است؛ امسال کتاب «مبانی سرود» را در موضوع تربیت مربی سرود منتشر کردیم، این کتاب را با توجه به تناسب محتوای آن با فعالیت کانون ها، تبدیل به آموزش تصویری کردیم تا مربیان کل کشور را از این طریق زیر چتر حمایت قرار دهیم.

تولید و اجرای اثر در گروه های سرود، دیگر اولویت رواق سرود است، چراکه اساساً پنج رواق شبستان هنر در عرصه آموزش، تولید و رقابت فعال هستند. در همین راستا از خلاقیت ها و کارهای جدید حمایت می کنیم و تولیدات از طریق سامانه بچه های مسجد در اختیار همه کانون ها قرار می گیرد.

شورای مشورتی رواق با حضور نخبگان استانی تشکیل می شود، همچنین، شورای مشورتی کشوری هم برای این رواق با حضور استادان برجسته سرود کشور تشکیل می شود تا طرح های شورای مشورتی استانی را بررسی و چکش کاری کنند. البته کمیته علمی هم برای این رواق در نظر گرفته شده است.

برگزاری دو جشنواره سرود «سردار آسمانی» به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی با محوریت استان کرمان و جشنواره سرود «صدای انقلاب» با محور ایران قوی همسو با بیانات مقام معظم رهبری همزمان با دهه فجر انقلاب نیز از کارویژه های این رواق است.

 

پایان پیام/ 9