برنامه های هفته کتاب در جنوب کرمان مجازی برگزار می شود

برنامه های هفته کتاب در جنوب کرمان مجازی برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان مجازی و با محوریت طرح ملی ایران قوی در قالب پویش # شنبه های کتاب مساجد اجرا می شود.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به برگزاری نشستی در راستای برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، گفت: از آنجایی که هفته کتاب از ۲۴ آبان آغاز شده و تا پایان آبان سال جاری ادامه دارد بنابراین با توجه به وضعیت شیوع کرونا ضروری بود که نشستی به منظور نحوه برگزاری برنامه های این هفته در سطح کانون های مساجد جنوب کرمان برگزار شود.


 









مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: برنامه های بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان مجازی و با محوریت طرح ملی ایران قوی در قالب پویش # شنبه های کتاب مساجد اجرا می شود.









وی با اشاره به پویش # شنبه های کتاب مساجد، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در قالب این پویش پوستر، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، عکس و فیلم از اجرای طرح شنبه های کتاب و نیز فایل های مربوط به فرمایش های مقام معظم رهبری، مسئولین استانی، شخصیت ها و افراد صاحب نظر پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی را از طریق فضای مجازی منتشر کنند.










خوبی زاده اظهار کرد: علاوه بر این نیز در قالب پویش # شنبه های کتاب مساجد، کتاب های بدون استفاده از مساجد و منازل جمع آوری شده سپس در بین کتابخانه های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی توزیع شوند و همچنین می توان در قالب این پویش نسبت به معرفی کتب مفید در کتابخانه مسجد توسط کتابدار از طریق فضای مجازی و کانال اطلاع رسانی کانون برای گروه های سنی مختلف، اقدام کرد.










مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به طرح شنبه های کتاب، اشاره کرد و افزود: مراسم محوری شنبه های کتاب در مسجد جامع شهرستان جیرفت با حضور امام جمعه این شهر برگزار می شود و این طرح بایستی در سطح کانون های فرهنگی هنری فعال استان بالاخص کانون های دارای کتابخانه، به صورت مستمر تا پایان سال جاری اجرا شود.










وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژه برنامه های هفته کتاب، افتتاح طرح رواق کتاب از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان چهارمحال و بختیاری (استان معین رواق کتاب) است.









خوبی زاده بیان کرد: تکریم فعالان حوزه کتاب یکی دیگر از برنامه های پیشنهادی ستاد به کانون های مساجد، تکریم فعالان حوزه کتاب اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه، خیرین کتاب، ناشرین، نویسندگان و مروجان کتابخوانی است که در قالب طرح سه شنبه های تکریم تا پایان هفته کتاب اجرا می شود.









مدیر  ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: علاوه بر این مقرر شد به اعضای کانون و کتابخانه پیرامون شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، مروجان کتابخوانی و جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان اطلاع رسانی شده و در راستای آموزش کتابداران،
اطلاع رسانی نحوه ثبت اطلاعات کتابدار در سامانه و شرکت کتابدار در دوره های آموزشی نیز اطلاع رسانی شود.










وی اظهار کرد: از دیگر برنامه های هفته کتاب، ارتباط تصویری با کتابخانه های برتر استان، ثبت و بروز رسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه های مسجد، مستند سازی از فعالیت های حوزه کتاب و کتابخوانی (عکس، فیلم) و ارسال گزارش ها به ستاد استان چهارمحال و بختیاری (استان معین رواق کتاب) است.










خوبی زاده با اشاره به برگزاری مسابقه های کتابخوانی، اضافه کرد: بایستی اعضای کانون ها را نسبت به مشارکت گسترده در مسابقات کتابخوانی موجود در سامانه بچه های مسجد همچون زنی که پیامبر بود، جاذبه حسینی و امام حسین (ع) ترغیب کرد.











مدیر  ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند بهترین خلاصه و یادداشت ها از کتاب های جذاب و خواندنی خود را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.









وی یادآور شد: در پی تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، راه‌اندازی، ساماندهی و تجهیز کتابخانه‌های مساجد در راستای اهداف کانون های مساجد در سراسر کشور آغاز شد.










خوبی زاده ادامه داد: ارتقای سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی و ارتقای فرهنگ عمومی از جمله اهدافی است که در پیگیری و توجه به امور کتابخانه‌های مساجد مورد نظر بوده است.









مدیر  ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در خاتمه تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن به کتابخانه های مساجد کشور، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت های مردمی و خودجوش کتابداران از جمله این اهداف است.

پایان پیام/ 586