كانون‌هاي مساجد با غني سازي اوقات فراغت با تهاجم فرهنگي دشمن مقابله كنند

كانون‌های مساجد با غنی سازی اوقات فراغت با تهاجم فرهنگی دشمن مقابله كنند

تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸
آزاديخواه با تاكيد بر تقويت كانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد گفت: اين كانون‌ها مي‌توانند با غني‌سازي اوقات فراغت با تهاجم فرهنگي دشمن مقابله كنند.

 

 

به‌گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «احد آزادیخواه» با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در غنی سازی اوقات فراغت گفت: ‌کانون‌های فرهنگی هنری از مهمترین مجموعه هایی هستند که می‌توانند در زمینه‌  غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان اثربخش باشند.

 

عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این کانون‌ها به عنوان یک مجموعه شبکه‌ای در کشور خودشان را نشان داده اند، شبکه جهان شمولی را در کشور راه انداخته اند که همین می تواند همه جا را تحت پوشش قرار دهد.

 

وی اظهار داشت: کانونهای فرهنگی هنری با شناسه و کدی که وزارت ارشاد برای آنها مشخص کرده است دارای برنامه های مدون و ساختار مشخص هستند و این برنامه محور بودن آنها به غنی سازی اوقات فراغت کمک مضاعف می کند.

 

آزادیخواه تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان مجموعه‌های وزارت ارشاد هستند و همین که کانون‌ها جزو مجموعه فرهنگی کشور هستند، تاثیر بسزایی در بحث غنی سازی اوقات فراغت در راستای فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارند.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری و جایگاه آنها در مسجد گفت: کانون ها در مسجد نقش مهمی را ایفا می کنند، و مسجدمحوری آنها مسئله مهمی است. در حال حاضر ما بسیاری از موسسات فرهنگی و دینی داریم که مسجد محور نیستند لذا نمی توانند از مسجد به عنوان یک ظرفیت صددرصد دینی استفاده کنند ولی این کانون ها با توجه به اینکه می توانند از ظرفیت مسجدی استفاده کند لذا موفق تر بوده اند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر کانون ها ورود صدرصدی به بحث اوقات فراغت دانش آموزان داشه باشند، می توانند تاثیر بسزایی در غنی سازی این اوقات برای جوانان و نوجوانان داشته باشند.

 

این عضو هیئت رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ما بالغ بر 14 میلیون نفر دانش‌آموز داریم که در ایام تابستان بحث اوقات فراغت‌شان و پر کردن آن در راستای غنی سازی دغدغه بزرگی است و قطعا کانون‌ها می توانند با برنامه های شاد فرهنگی و هنری ضمن غنی سازی این اوقات با تهاجم فرهنگی دشمن نیز مقابله کنند. ما می توانیم از انحرافاتی که ممکن است در حوزه جوانان ایجاد شود، جلوگیری کنیم و آموزه های دینی و اخلاقی را به جوانان بیاموزیم.

 

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی می توانند شرایط زندگی نسل های آینده را کاملا بر اساس اصول اسلامی، دینی و اخلاقی مهیا کنند و در واقع پوست اندازی نسلی را محقق کنند.

 

 

 

پایان پیام/