۲۲ آبان؛ آغاز روزشمار ۹۰ روزه دومین رویداد ملی فهما

۲۲ آبان؛ آغاز روزشمار ۹۰ روزه دومین رویداد ملی فهما

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹
سعادتی اعلام کرد:۲۲ آبان ماه به عنوان آغاز روزشمار ۹۰ روزه دومین رویداد ملی فهما اعلام و بنا شده در راستای تعامل مضاعف با کانون‌های فرهنگی هنری، نشست‌های هفتگی رابطین فهما در بستر فضای مجازی برگزار شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل ستاد ارتباطات رسانه ای فهما، دومین جلسه مجازی شورای مشورتی دبیران مناطق هشت گانه ستاد فهما، امروز (دوشنبه، 19 آبان) در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با برقراری ارتباط زنده با دبیران مناطق مذکور برگزار شد.

 

«سعید سعادتی» در این نشست، طی سخنانی ضمن تاکید بر اهتمام ستادهای استانی کانون‌های مساجد در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی و کسب امتیاز از سوی کانون های در دومین رویداد فهما اظهار کرد: این طرح ملی در گام دوم انقلاب اسلامی و متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافت، این برنامه ها در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده اند تا در بیش از ۲۵ هزار کانون مسجدی اجرا شوند.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد گفت: باید یک مثلث در ذهن مدیران استان ها شکل بگیرد به این معنا که یک راس مثلث کانون های استانی باشند که با توجه به این مساله مدیران ستاد فهما در استان ها باید نسبت به اقناع سازی و پای کار آوردن کانون‌ها نهایت تلاش را داشته باشند. راس دوم اهتمام جدی نسبت به تعامل با  دستگاه‌ها و استان ها در این طرح ملی است؛ به هر ترتیب 40 عنوان برنامه ذیل این طرح ملی وجود دارد که در صورت افزایش مشارکت سایر دستگاه ها  بهتر اجرایی خواهند شد؛ همچنین راس سوم وفاق سازمانی و همکاری همگانی کارشناسان و همکاران استانی و شبکه رابطین فهما است که می تواند در اجرای باشکوه تر این طرح موثرتر باشد.

 

وی در مورد امتیازهای هر کدام از رواق ها ذیل طرح ملی ایران قوی افزود: مشارکت کانون ها در طرح ملی ایران قوی در قالب 40 برنامه این طرح به 16 هزار امتیاز تقسیم می شود، که شامل رواق نور 1280، رواق دانش 1280، رواق کتاب 1600، رواق همدلی 1280، رواق رسانه 1600، رواق سرود 1600، رواق نمایش 1280، رواق فیلم 1280، رواق ترنج 1120، رواق قلم 1120، رواق کارآفرینی 1280، رواق فناوری 1280 است.

 

سعادتی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه طرح روزشمار تا دومین رویداد ملی فهما 90 روزه بوده و از 22 آبان آغاز می شود، ابراز امیدواری کرد: حضور کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در دومین رویداد ملی فهما پرشورتر از سال گذشته باشد.

 

همچنین در بخش دیگری از این نشست ارتباط تلفنی با «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مسجد برقرار شد.

 

طاهریان در این تماس تلفنی اظهار کرد: به موازات برنامه های مرتبط با طرح ملی ایران قوی و رویداد ملی فهما، جلسات مستمری با رابطین فهما برگزار می شود، این جلسات به صورت هفتگی و با حضور رابطان در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

 

گفتنی است در پایان تنی چند از مدیران ستادهای استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به ارایه نظرات خود پرداختند.

پایان پیام/ 9