فعالیت ۱۱۲کانون فرهنگی هنری در مساجد قائم‌شهر

فعالیت ۱۱۲کانون فرهنگی هنری در مساجد قائم‌شهر

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹
مدانلو بابیان اینکه ۱۱۲کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان قائم‌شهر فعالیت می‌کنند، گفت:۶۲کانون از این تعداد در مساجد شهری و ۵۰ کانون در مساجد روستایی به اقشار مختلف جامعه خدمات فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای، آموزشی، قرآنی و... ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « عیسی مدانلو» امروز(19آبان) در نشست سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با آیت‌الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه شهرستان قائمه شر با اشاره به فعالیت کانون‌های مساجد در قائم‌شهر، گفت: هدف ما احیای کارکردهای مساجد است که در این راستا سعی داریم تا کانون‌های این شهرستان نیز این امر را دنبال کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قائم‌شهر بابیان اینکه یک هزار و 173کانون فرهنگی هنری در مساجد مازندران فعال است که 112 کانون از این تعداد در شهرستان قائم‌شهر فعالیت می‌کنند، افزود:62کانون از این تعداد در مساجد شهری و 50 کانون در مساجد روستایی به اقشار مختلف جامعه خدمات فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای، آموزشی، قرآنی و... ارائه می‌دهند.

 

وی به درخشش کانون‌های فعال قائم‌شهر در طرح ملی فهما سال98اشاره کرد و ادامه داد: کانون اخلاص مسجد امیرالمؤمنین(ع) و کانون شهید گرائیلی روستای خرماکلا ازجمله کانون‌های شاخص استان و کشور به شمار می‌روند و بسیاری از طرح‌های کشوری ستاد هماهنگی مساجد کشور به میزبانی این کانون‌ها اجرایی می‌شود.

 

مدانلو بابیان اینکه 27سال از عمر بابرکت تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد، اظهار کرد: این کانون‌ها که در پی رفع دغدغه فرهنگی رهبری (مدظله‌العالی) پیرامون مقابله با تهاجم فرهنگی ایجاد شدند، تاکنون در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سواد رسانه‌ای فعالان مسجدی در استفاده از فضای مجازی، تربیت نیروهای مؤمن و انقلابی و... نقش‌آفرین بودند و این روند باقوت در دستور کار اعضای کانون‌های مساجد قرار دارد.

 

 وی به تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم‌شهر با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اشاره کرد و خاطرنشان شد: برنامه‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و... این اداره بیشتر با استفاده از ظرفیت بچه‌های مسجد اجرایی می‌شود.

 

پایان پیام/ 286