قاب رقابتي رويداد ملي فهما منجر به ايجاد انگيزه ميان کانون‌هاي مساجد شده است

قاب رقابتی رویداد ملی فهما منجر به ایجاد انگیزه میان کانون‌های مساجد شده است

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹
طاهريان، با اشاره به دومين رويداد ملي فهما و فعاليت‌هاي پيش رو گفت: با رقابتي شدن صرف اين رويداد مخالفيم اما با اين وجود شکل گيري قاب رقابتي منجر به ايجاد انگيزه براي فعاليت مضاعف ميان کانون هاي مساجد شده است.

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد کانون های مساجد و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، دومین نشست رابطین فهما برگزار شد.

 

«سعید سعادتی» در این نشست که طی برقراری ارتباط زنده تصویری با رابطین کانون‌ها برگزار شد، گفت: ارتباط گرفتن با اعضای کانون ها، اشراف به کاربرگ های راهنما، اشراف به امتیازات هر رواق از جمله مولفه های مهمی است که رابطین باید در جریان باشند.


معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، با بیان اینکه همه ما جزو نیروهای مسجدی هستیم گفت: بچه های مسجد همواره ثابت کرده اند که از هوشمندی ویژه‌ای در عرصه های مختلف برخوردار بوده و نسبت به بدنه عمومی جامعه پیشتاز بوده و هستند.

 

وی افزود: در حوزه فعالیت های مسجدی می توانیم دو گونه برخورد داشته باشیم، یا بگوییم سرانه و بودجه نیست و کار را تعطیل کنیم تا زمانی که گشایش اقتصادی حاصل شود و یا اینکه به عنوان یک نیروی مسجدی، مومن و انقلابی احساس تکلیف کرده و با تاسی از رزمندگانی که در دوران دفاع مقدس با دست خالی تا آخرین لحظه ایستادند و از آبرو و مال و جان خود گذشتند سنگر مساجد را حفظ کنیم.


سعادتی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیرامون اقناع افکار عمومی، بحث تشرع و دعا و توکل در ایام کرونایی گفت: با عنایت این منویات ستاد هماهنگی کانون های مساجد فعالیت های متعددی را کلید زند، از طرح ملی راهکار 1 گرفته تا ضدعفونی معابر، تهیه ماسک و طرح ملی راهکار 2 که به تازگی آغاز شده است.

 


وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به جلسه ای که در وزارت کشور برگزار شد، بنا شد تا نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد به شکل پررنگی در کنار قرارگاه های مردمی در استان ها دیده شود و کانون ها نقش آفرینی گسترده ای در این ایام داشته باشند، که این مهم ذیل طرح ملی ایران قوی و در رواق همدلی و همچنین طرح ملی راهکار 2 به صورت ویژه توجه شده است.

 

همچنین در ادامه این نشست مرتضی طاهریان طی سخنانی، با اشاره به دومین رویداد ملی فهما با محوریت طرح ملی ایران قوی گفت: در راستای بررسی فعالیت کانون ها و اختصاص امتیازات، 16 هزار امتیاز ویژه فعالیت های فرهنگی هنری تعریف شده است، از سوی دیگر با توجه به اینکه برخی کانون ها نیاز به تمدید مجوز فعالیت داشتند روند صدور مجوز الکترونیکی آغاز شد که فرآیند ساده ای دارد و نیاز به ارسال مدارک در این پروسه نیست.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهام افزود: حداقل امتیاز 800 و حداکثر امتیاز 1200 برای دریافت مجوز فعالیت کانون در نظر گرفته شده است، همچنین تکمیل اطلاعات و پروفایل کانون ها در روند امتیازدهی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و 600 امتیاز دارد، بنابراین به محض اینکه مجوز صادر شود اطلاعات در ناحیه کاربری کانون مورد نظر قابل رویت است.

 

وی ادامه داد: تهیه تصویر از تابلوی کانون نیز از 500 امتیاز برخوردار است، همچنین برای عضو جدید 600 امتیاز برای کانون لحاظ خواهد شد، از سوی دیگر در بحث گونه بندی 14 هزار کانون فرهنگی هنری اولویت فعالیت خود را اعلام کردند هرچند که هنوز در این بین قریب بر 10 تا 12 هزار کانون همچنان گونه فعالیت خود را مشخص نکرده اند که انتظار می رود این فرایند به زودی تکمیل شود.


طاهریان با بیان اینکه ما با رقابتی کردن رویداد فهما مخالفیم اظهار کرد: با این وجود،چنین  فضا به گونه ای انگیزش در روند فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور ایجاد می کند، طبیعتا کانونی که هیچ تحرک و فعالیتی ندارد با کانونی که برنامه های متعددی در طول سال برنامه ریزی  می کند تفاوت دارد.


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما افزود: ذیل فعالیت های کانون ها، طرح هایی نظیر سه شنبه های تکریم با ضریب 7، سردار آسمانی با ضریب 6، مسابقات کتاب خوانی با ضریب 5، مسابقه مدهامتان با ضریب 1 تعریف شدند بنابراین فعالیت کانون ها در این عرصه ها نیز امتیازات تعریف شده ای دارد، ضمن اینکه فعالیت کانون ها باید به صورت شبکه ای نیز توجه شود و با ثبت امتیاز 1230 کانون های هم گروه، امکان اظهار نظر در مورد فعالیت کانون های وجود دارد.