مسئولان فرهنگی برای رفع دغدغه رهبری همسو و همدل باشند

مسئولان فرهنگی برای رفع دغدغه رهبری همسو و همدل باشند

تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹
آیت‌الله معلمی گفت: مسئولان فرهنگی برای رفع دغدغه رهبری در حوزه فرهنگ باید به‌دوراز موازی کار با یکدیگر همسو و همدل باشند، در مسیر امام راحل و مقام معظم رهبری حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت‌الله «علی معلمی» امروز(19آبان) در نشست با حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران به مشکلات معیشتی و اقتصادی در پی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در این بحران کرونا، توکلمان به خدا باشد بهتر است، تذکرات به‌موقع رهبر معظم انقلاب مؤثر است، ایشان چشم بینای نظام هستند. و راه درمان و برون‌رفت از مشکلات را نشان می‌دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: متأسفانه دولتمردان ما یک گوششان در و دیگری دروازه است، هرکسی برای خود تکلیفی دارد، کسانی که در عرصه فرهنگ و هنر تلاش می‌کنند مسئولیتشان مشخص است،  اگر معیشت مردم مشکل پیدا کند همان قاعده کمک خدا جاری می‌شود، دست‌اندرکاران مأیوس شوند.

 

آیت‌الله معلمی خطاب به سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، بیان کرد: کرونا، معیشت وزندگی مردم را با مشکلاتی مواجه کرد، برای تحمل همه سختی‌ها مدیران مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را توجیه کنید و رهنمودها و راهکارهای لازم را برای عبور از این بحران به فعالان مسجدی ارائه دهید. گاهی هنگام مطالبه گری، مطالبی انعکاس پیدا می‌کند که باید قبل از ایجاد مشکل تدبیر شود.

 

امام‌جمعه شهرستان قائم‌شهر با اشاره به خاطره‌ای از حضور دریکی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد روستایی استان مازندران، اظهار کرد: به روستاهای دوردست برای شرکت در یادواره شهدا رفتیم، برخی فرهنگ‌های قدیمی از دوران صفویه را هنوز برپا می‌دارند.باید آگاه‌سازی انجام شود.

 

آیت‌الله معلمی تأکید کرد: فعالیت فرهنگی کانون‌های مساجد مهم است، ابراز تبلیغات دشمن فراوان شده است، اگر جوان بافرهنگ دین رشد کند تبدیل به یک جوان قدرتمند و مجاهد می‌شود، دشمن قصد آلوده کردن این جوانان را دارد.

 

وی با اشاره به خاطره دیگری از دوران دفاع مقدس، گفت: امام راحل در رادیو گفتند دوران ما دورانی استثنایی است، درواقع استثنا خودشان بودند، زمان امام راحل هم همین مشکلات فرهنگی و اقتصادی وجود داشت! امام برای ارتش ۲۰ میلیونی فریاد می‌زد، در حالیکه ارتش ۵ میلیونی با اخلاص وارد عمل شدند و مؤثر بودند، اکنون مقام معظم رهبری همان ریل‌گذاری را دنبال می‌کنند‌.

 

آیت‌الله معلمی یادآور شد: مسئولان فرهنگی برای رفع دغدغه رهبری در حوزه فرهنگ باید به‌دوراز موازی کار با یکدیگر همسو و همدل باشند، در مسیر امام  راحل  و مقام معظم رهبری حرکت کنند. خدا به اطاعت‌کنندگان مؤمن کمک می‌کند، ایمان و اخلاص باعث شد که خرمشهر را خدا آزاد کند.

 

امام‌جمعه قائم‌شهر اظهار کرد: دست غیبی حضرت حق در مقابل عمل با اخلاص نمایان خواهد شد، ولی در مواقع سستی و ضعف خدا کاری نخواهد کرد، امیدواریم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیش‌ازپیش برای جذب جوان به مسجد تلاش کنند.

 

آیت‌الله معلمی گفت: برخی می‌خواهند در مساجد کدخدایی کنند در حالیکه باید به همان ریش‌سفیدان احترام گذاشت و تفهمیم کرد که باید جوانه سبزی به معنای ورود جوانان به مسجد و تقویت اهداف اسلامی در کنارتان برویانید.

پایان پیام/ 286