تولید ۱۴ عنوان نمایشنامه تئاتر بچه های مسجد در زنجان

تولید ۱۴ عنوان نمایشنامه تئاتر بچه های مسجد در زنجان

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹
در راستای استمرار فعالیت های تئاتر بچه های مسجد در سال جاری، ۱۴ عنوان نمایشنامه در حوزه هنری زنجان تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در ادامه برگزاری نخستین همایش تئاتر بچه‌های مسجد و انتشار فراخوان تولید نمایشنامه در سال 1398، به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های تئاتر بچه‌های مسجد در سال جدید و بهره‌گیری از آثار نمایشنامهنویسان استانی، 14 عنوان نمایشنامه در حوزه هنری زنجان تولید شده است.

 

این نمایشنامه‌های متناسب با گروه‌های تئاتری بچه‌های مسجد می‌باشد که بر اساس ویژگی‌های این گروه‌ها و بنا بر مقتضات اجرا در مساجد و بدون اتکاء به تجهیزات فنی تولید شده است.

 

مضامین نمایشنامه‌های تولید شده در راستای موضوعات انقلاب اسلامی (با تأکید بر نگاه بومی، محلی و مردمی)، دفاع مقدس، پایداری و بیداری اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده (با تأکید بر کودک و نوجوان و زنان)، فرهنگ و تمدن اسلامی، عدالت و پیشرفت و مضامین اخلاقی، انسانی و ارزشی و وقایع و رویدادهای تاریخی مرتبط با جغرافیا و فرهنگ بومی استان می‌باشد که گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد با بهره‌مندی از این نمایشنامه‌ها در آینده به تمرین و اجرا خواهند پرداخت.

 

از بین نمایشنامه‌های تولیدی، نمایشنامه «هبوط» نوشته؛ داوود حیدری از جمله آثار منتخب جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی گلدسته‌ها جهت چاپ و انتشار برگزیده شده است.

 

با توجه به شرایط کنونی کشور و استان در ممنوعیت برگزاری دوره‌های آموزشی و هنری امکان انجام تمرینات گروه‌ها‌ی  تئاتر بچه‌های مسجد در مساجد سطح شهر وجود ندارد بر همین اساس حوزه هنری زنجان در راستای حفظ سلامت هنرجویان علاقمند اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی انفرادی از جمله نقالی و پرده‌خوانی نموده است که زیر نظر مدرس مربوطه و در فضایی دو نفره و با محدودیت اعضاء آموزش داده می‌شود.

پایان پیام/ 73