تک تک مردم مریوان مرزبان و پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

تک تک مردم مریوان مرزبان و پاسدار ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند

تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹
ماموستا شیرزادی با بیان اینکه کردستان همیشه مرزبان و پاسدار ارزش‌های انقلاب و اسلام بوده و است، گفت: منطقه مریوان که صعب العبور است همواره از مرزهای کشور پاسداری کرده و مردم این منطقه بارها سیاست‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ماموستا مصطفی شیرزادی در پانزدهمین هفته از طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب رضا ارزانی، رییس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از طریق ارتباط تصویری با خانواده شهید ماموستا ارکان قدیمی از شهدای استان کردستان برگزار شد با تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن کریم می فرماید نپندارید شهدا مرده اند بلکه آنها زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

 

امام جمعه مریوان افزود: اسلام مکتب شهادت است. مصعب از شهدایی بود که پیامبر اسلام(ص) برای تقریب به مدینه فرستادند. ما پیرو مکتب شهادتیم و مردم مریوان تک تک شان مرزبان و پاسدار هستند و از ارزش های انقلاب اسلامی پاسداری می کنند.

 

وی در ادامه بیان کرد: منطقه مریوان که صعب العبور است همواره از مرزهای کشور پاسداری کرده است و مردم این منطقه بارها سیاست های دشمنان را خنثی کرده اند.

 

شیرزادی در ادامه با بیان اینکه منطقه مریوان به اندازه خودش شهید داده است و شهید ماموستا ارکان قدیمی از جمله این شهدا هستند، گفت: شهید قدیمی از شهدای ترور است که مظلومانه در برابر دیدگان خانواده اش به شهادت رسید.

 

امام جمعه مریوان در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان بیمارستان ها و مراکز درمانی برای مقابله با این ویروس و دفاع از جان و سلامتی مردم، خاطرنشان کرد: پزشکان و پرستاران منطقه مریوان نیز در خط مقدم از دفاع از سلامتی مردم هستند.

 

همچنین، در ادامه این جلسه «هیوا قدیمی» بیان کرد: ما به عنوان کسانی که در سپاه خدمت می کنیم، همیشه آماده تزریق نیروهای انقلابی به این وزارتخانه هستیم تا این وزارتخانه در خدمت بیشتر به کشور موفق باشد.

 

برادر شهید ماموستا ارکان قدیمی افزود: من سال گذشته توفیق داشتم خدمت مقام معظم رهبری برسم و به نیابت از خانواده شهید ارکان قدیمی و سایر شهدای منطقه کردستان دست آقا را بوسیدم.

 

وی در پایان گفت: افتخار خانواده ما و شهید ارکان قدیمی خدمت به انقلاب اسلامی است.

 

گفتنی است، طرح ملی سه شنبه های تکریم از ۱۵ هفته قبل به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سراسر کشور آغاز شده است و هر هفته به تقدیر از خانواده شهدای شاخص در محلات و مناطق و شهرهای مختلف اختصاص دارد.

پایان پیام/ 397