ویژه برنامه های کانون های مساجد اردبیل به مناسبت هفته کتاب اعلام شد

ویژه برنامه های کانون های مساجد اردبیل به مناسبت هفته کتاب اعلام شد

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل ضمن اشاره به ویژه برنامه های کانون های مساجد اردبیل به مناسبت هفته کتاب، گفت: حضور نوجوانان و جوانان در کتابخانه مسجد فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

«نادر سقاء» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همزمان با با هفته کتاب و کتابخوانی ویژه برنامه های متعددی به همت فعالان کانون های مساجد طبق سنوات قبل در کتابخانه مساجد صورت خواهد گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: حضور نوجوانان و جوانان در کتابخانه مسجد فرصت مغتنمی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: هم اکنون 155 کتابخانه مخزن دار و باز به همت فعالان کانون ها در مساجد استان فعال است.

 

سقاء اعلام داشت: معرفی نخبگان نویسنده کانون های مساجد، توزیع کتب و تجهیزات کتابخانه، برگزاری طرح «شنبه های با کتاب»، عضویت رایگان اعضای کانون در کتابخانه ها، انتشار سخنان اهل بیت (ع) و بزرگان در خصصو اهمیت کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی و تکریم از کتابداران استان از جمله برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

وی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است که فعالیت های کتابخانه های مساجد در همین راستا صورت خواهد گرفت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: به دلیل شیوع بیماری کرونا در سطح استان بسیار برنامه های فرهنگی و ترویجی هفته کتاب به صورت مجازی و در شبکه های اجتماعی صورت خواهد گرفت.

 

سقاء تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یک مسئله موضوعی و مناسبتی نیست بلکه آن را باید در تمامی برنامه فرهنگی و مناسبت ها مد نظر قرار داد و از ابتدای سال نیز تاکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا از سوی ستاد استانی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 5 مسابقه کتابخوانی برگزار شده است.

پایان پیام/ 365