اجرای طرح ملی «ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی» بین ۲۵ هزار کانون مساجد کشور

اجرای طرح ملی «ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی» بین ۲۵ هزار کانون مساجد کشور

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹
طاهریان از اجرای طرح ملی «ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی» بین ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور امروز در نشست مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان و رئوسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، به دومین رویداد ملی فهما با محوریت طرح ملی ایران قوی اشاره کرد و گفت: این طرح از 22 آبان تا 22 بهمن ماه 99 به مدت 90 روز در بین کانون های مساجد سراسر کشور به اجرا درمی آید.

 

مرتضی طاهریان به جزئیات این طرح نیز اشاره کرد و گفت: طرح ملی ایران قوی در گام دوم انقلاب اسلامی متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام یافته است که این برنامه ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده اند تا در بیش از ۲۵ هزار کانون مسجدی اجرا شوند.

وی ادامه داد: این طرح در محورهای «قرآن و سیره اهل بیت(ع)» با زیرمجموعه‌هایی نظیر فرهنگ ولایت مداری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، داستان های قرآنی، بزرگداشت مناسبت های مذهبی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، «مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی» با زیرمجموعه هایی همچون نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی، نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی برگزار می شود.

 

طاهریان خاطرنشان کرد:  پیشرفت و امید به آینده با زیرمحورهای نشاط‌آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در بین جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی، نمادها و جلوه‌های پیشرفت و عدالت، ابتکارات، اختراعات، خلاقیت ها، الگوهای موفق محلی، استانی و ملی و همچنین مقاومت و عزت ایران اسلامی با موضوع هایی از قبیل دفاع مقدس، شهدای مقاومت، هسته ای و سلامت از دیگر محورهای ایران قوی است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ضمن تشریح نحوه اختصاص زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری و شبکه رابطین، به نحوه اختصاص امتیاز به کانون های فرهنگی و هنری مساجد در طرح فهمای 2 پرداخت.

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان نیز با اشاره ضرورت همراهی رئوسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با کانون های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان ها به تشریح طرح ایران قوی در گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: در این راستا اطلاع رسانی لازم به رابطین کانون های مساجد استان زنجان انجام شده است.

پایان پیام/ 73