مساجد به کارکردهای مسجد تراز انقلاب نزدیک تر شده‌اند

مساجد به کارکردهای مسجد تراز انقلاب نزدیک تر شده‌اند

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام قدیریان با بیان‌اینکه مسجد مهمترین و کلیدی‌ترین سنگر حل مشکلات و محل رفع نیاز‌های معنوی مردم است، گفت: مدیریت محتوایی و معنوی مسجد بر دوش روحانی مسجد است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران طی بازدیدی از مسجد جامع الزهرا(س) واقع در خیابان جردن تهران در جریان روند فعالیت های این مسجد و کانون فرهنگی هنری «یاسین» در مقابله با ویروس کرونا و رزمایش مواسات و همدلی قرار گرفت.

 

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در ابتدای این  جلسه ضمن تشکر از زحمات بی دریغ امام جماعت مسجد جامع الزهراء(س) و حمایت های وی از کانون فرهنگی هنری یاسین در فعالیت های گسترده و مردم نهاد این مسجد جامع به بیان چشم انداز کانون های مساجد پرداخت و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری فرزانه و حکیمانه مقام معظم رهبری دامت برکاته مساجد به کارکردهای مسجد تراز انقلاب اسلامی هر روز نزدیک و نزدیک تر می شوند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در ادامه بیان کرد: مسجد مهمترین و کلیدی‌ترین سنگر حل مشکلات و محل رفع نیاز‌های معنوی مردم است و امام جماعت مسجد، مهمترین و موثرترین عامل نیل به این هدف است. نقش امام جماعت به عنوان مدیر مسجد برای جذب اقشار مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان جز ضروری‌ترین موضوعاتی است که برای رسیدن و تحقق مسجد تراز انقلاب اسلامی باید به آن توجه ویژه کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به فرازی از  بیانات مقام معظم رهبری پیرامون جایگاه امام مسجد، گفت: رهبری فرمودند: روحانی پرهیزگار، خردمند، کارشناس و دلسوز در مسجد همچون پزشک و پرستار در بیمارستان، روح و مایه حیات مسجد است.

 

 وی به توصیه‌های کاربردی رهبر انقلاب درباره نماز، نهج‌البلاغه، قرآن و معنویت که در بیاناتشان به آن پرداخته‌اند، اشاره کرد و گفت: مدیریت محتوایی و معنوی مسجد بر دوش روحانی مسجد است، بنابراین امام مسجد باید برای رونق مسجد تلاش داشته باشد.

 

حجت الاسلام قدیریان در ادامه به بیان مطالبی درباره اهمیت نقش کارکردهای مساجد در راستای مسجد تراز اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان کنونی و با توجه به نفوذ فرهنگی دشمن کار فرهنگی در زمینه شناساندن فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) در تمامی زمینه ها از جمله اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی و... با استفاده از منابع معتبر و مستند، امری واجب است.

 

وی به بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری اشاره کرد و گفت: مسلم است در بیانیه گام دوم انقلاب، نسل جدید جایگاه ویژه ‌ای دارد. اما نسل جدید و متعهد در کجا تربیت می ‌شوند؟ ویژگی آن چیست؟ قطعا‍ً در انقلابی که از مساجد برخاسته، بهترین محل تربیت نیروی انقلابی نیز مسجد و غایت همه‌ مساجد، مسجد تراز اسلامی است.

 

در این بازدید، حجت الاسلام «عباس غلامرضازاده» با تشریح فعالیت های مسجد جامع الزهراء(س) و کانون «یاسین» در رزمایش مواسات و همدلی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون رزمایش مواسات و همدلی در چهار مرحله انجام و به ارزش 200 میلیون به نیازمندان کمک رسانی صورت گرفته شده است. همچنین با پشتیبانی از بیمارستان بهارلو و تامین کالای نیازمندان سعی کرده ایم که در راستای کمک های مومنانه فعالیت داشته باشیم.

 

امام جماعت مسجد جامع الزهرا(س) برگزاری طرح پیوند مسجد و مدرسه، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ دانش آموزی در مسجد و جشن تکلیف دختران، تعمیق ارتباط با کلانتری 103 گاندی برای پایدارسازی امنیت محله، ارتباط مستمر با شورایاری محله، شهرداری ناحیه و منطقه برای پیگیری مشکلات فضای سبز و زیباسازی و نظافت منطقه را بخش دیگری از اقدامات این مسجد در این منطقه برشمرد.

 

حجت الاسلام غلامرضازاده به اعطای وام یک میلیارد و 700 میلیون تومانی قرض الحسنه به نیازمندان و قشر کم برخوردار پس از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: به همت خیرین نمازگزار این مسجد 30 جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت اعطاء شده است.

 

وی احیای سنت حسنه قربانی مشارکتی و ذبح 20 رأس دام در نقاط محروم استان سیستان و بلوچستان، برگزاری جلسات آسیب شناسی جوانان با حضور اساتید دانشگاه، توزیع بیش از یک هزار و 500 سبد کالا بین نیازمندان را بخش دیگری از فعالیت های این مسجد در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه نام برد.

 

امام جماعت مسجد الزهرا(س) همچنین خاطر نشان کرد: برگزاری جشن های خیابانی همچون جشن عید غدیر خم در فضای باز خیابان با مشارکت شبکه سه سیما و مراسم عزاداری حسینی در فضای باز مجاور مسجد، برپایی ایستگاه سلامت، توزیع ماسک، مواد ضد عفونی کننده و آب معدنی بخش دیگری از فعالیت های این مسجد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

 

پایان پیام/ 40