افزون بر ۵۵ هزار عنوان کتاب در طرح ملی« شنبه‌های کتاب» معرفی شد

افزون بر ۵۵ هزار عنوان کتاب در طرح ملی« شنبه‌های کتاب» معرفی شد

تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۹
لهراسبی گفت: افزون بر ۵۵ هزار عنوان کتاب در قالب طرح ملی« شنبه‌های کتاب» در کانون‌های مساجد سراسر کشور معرفی شد.

«مسیح لهراسبی» امروز(چهارشنبه، 21 آبان) در حاشیه بازدید از خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح ملی« شنبه ‌ای کتاب» با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: این طرح به‌منظور رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد کشور و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت برای سومین سال متوالی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اجرا می‌شود.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های مساجد کشور با بیان اینکه در قالب این طرح هر هفته یک کتاب مفید به نمازگزاران و اعضای کانون معرفی می‌شود افزود: آشنایی با ناشران، نویسندگان و کتاب‌های مفید، نیازسنجی مطالعاتی نوجوانان و جوانان، تقویت فعالیت‌های مردمی و خودجوش در حوزه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه با ترویج نهضت مطالعه مفید از اهداف اجرای این طرح ملی «شنبه‌های با کتاب» است.

 

وی با بیان اینکه این طرح با بهره‌گیری از دو بستر مجازی و حقیقی تا 30 دی ادامه دارد اظهارداشت: طرح مذکور شنبه هر هفته بین اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد اجرا می‌شود و امام جماعت مسجد و یا یکی از اعضای کتابخانه و کانون، گزیده‌ای از یک کتاب را برای نمازگزاران می‌خواند و به معرفی آن کتاب می‌پردازد.

 

لهراسبی از تشکیل کارگروه محتوایی در مساجد جهت انتخاب کتاب خبر داد و اذعان کرد: طرح مذکور در سه مرحله انتخاب کتاب، معرفی کتاب و انس با کتاب در قالب حلقه‌های فرهیختگی اجرا می‌شود تا به ترویج فرهنگ مطالعه با معرفی کتاب‌های مورد نیاز جامعه بپردازد.

 

وی با بیان اینکه در رویداد فهمای سال 98 بالغ بر 55 هزار عنوان کتاب در طرح ملی« شنبه‌های کتاب» کانون‌های مساجد سراسر کشور معرفی شد تصریح کرد: اولویت با کتاب‌های مذهبی، اعتقادی و خانواده‌محور در سه حوزه کودک، نوجوان و بزرگسال است.

 

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های مساجد کشور با اشاره به شرایط کشور به لحاظ شیوع کروناویروس و اجرای طرح بر بستر فضای مجازی بیان کرد: کانون‌های مجری این طرح با تهیه فیلم 100 ثانیه‌ای در قالب پویش # شنبه_های _با_کتاب در فضای مجازی در طرح شرکت می‌کنند.

 

لهراسبی با تاکید بر بهره‌گیری از نوجوانان و جوانان در معرفی کتاب‌های منتخب خاطرنشان ساخت: پس از پایان اجرای این طرح ملی، بر اساس گزارشات ارسالی استان‌ها و بررسی مستندات، از سه استان برتر تقدیر خواهد شد.

پایان پیام/ 84