طرح تشویق و حمایت ازخانواده های پرجمعیت در مسجد داودقلی زنجان کلید خورد

طرح تشویق و حمایت ازخانواده های پرجمعیت در مسجد داودقلی زنجان کلید خورد

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام ولایتی گفت: طرح تشویق و حمایت ازخانواده های پرجمعیت با نام«شکوفه های ایران» در مسجد داودقلی زنجان کلید خورد.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان گفت: از خانواده های پرجمعیت با تبریک، دلگرمی و روایت تاکید امام جامعه و با تقدیم هدایای تشویقی ومادی حمایت می کنیم؛ و این مجموعه که ابتدا این طرح را در بین  خانواده های اعضای خود اجرا کردیم.

 

حجت الاسلام علی اصغر ولایتی هدف از این طرح را تشویق وحمایت خانواده ها برای ازدیاد جمعیت کمک در حدتوان به جلوگیری از پیری جمعیت ایران در آینده عنوان کرد.

 

مسئول قرارگاه جامع خانواده مسجد داودقلی گفت: اگر این خانواده ها شغل نداشته باشند شغل معرفی می کنیم و حتی شغل های سبک خانگی برای این عزیزان ایجاد می شود.

وی از کمک های هدیه تولد فرزند،حمایت شغلی،کمک لوازم التحریر،کمک درمان و..خبر داد و گفت: اگر بخواهیم به واقع از طرح جوان سازی کشور حمایت کنیم باید مشکلات و موانع این مهم را حل کنیم.

 

ولایتی از تبلیغ کم فرزندی به صورت غیر مستقیم در رسانه ها انتقاد کرد و گفت: برخی ها تلاش دارند روح خانواده اسلامی و ایرانی را از جامعه ایران بگیرند و با تلاش فراون نقش پدر ونقش مادر را در خانواده از جایگاه والای خود به زیر بکشند و در مفهوم رزاق بودن خداوند و عقیده بر تلاش درست برای روزی را منحرف کنند و عشق سالم وحس واقعی پدر فرزندی ومادر فرزندی را از بین ببرند و دائم خانواده کم جمعیت را الگوی موفق معرفی کنند.

امام جماعت مسجد داودقلی زنجان در پایان گفت: ما با کمک خود مردم این طرح را قدم به قدم اجرا می کنیم، اگر دولت و مسئولین حمایت کنند طرح بسیار خوب و مدونی است که برای رسیدن به خواسته امام جامعه نزدیک تر می شویم و مسئولان می توانند با تشویق های مختلف در حد توان به این موضوع کمک کنند؛ البته حمایت دولتی و بستر سازی مناسب و همچنین اطمینان دادن به مردم برای افزایش نسل است به طوری که مسئله فرهنگی واقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین لازم است مسولین کشور، در کنار کار فرهنگی برای افزایش نسل، بسترهای لازم و همچنین مشکلات اقتصادی خانواده ها و هچنین معضلات ازدواج جوانان را برطرف نموده تا خانواده ها برای افزایش نسل و جوانان برای ازدواج، بدون هیچ مشکل اقتصادی و اجتماعی و ... به سمت این مسئله تشویق شوند تا هرم سنی کشور در حالت تعادل قرار بگیرد.

پایان پیام/ 73