توزیع ۵ هزار جلد کتاب همزمان با هفته کتاب/ طرح ملی شنبه‌های کتاب در خراسان جنوبی اجرا می شود

توزیع ۵ هزار جلد کتاب همزمان با هفته کتاب/ طرح ملی شنبه‌های کتاب در خراسان جنوبی اجرا می شود

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام سبزه کار از اجرای طرح شنبه‌های کتاب به صورت مجازی خبر داد و گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی حدود ۵ هزار جلد کتاب در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان جنوبی توزیع می شود.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه‌کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه برگزار می شود و ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی هر ساله برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت این هفته اجرا می کند.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از توزیع پنج هزار جلد کتاب در بین کانون های استان همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: آموزش کتابداران و مسئولین کتابخانه ها از طریق فضای مجازی از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

 

طرح ملی سه شنبه‌های تکریم با محوریت تقدیر از فعالان حوزه کتاب اجرا می شود

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه طرح ملی سه شنبه‌های تکریم با محوریت تقدیر از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی اعم از کتابداران، اعضای کتابخانه و خیران کتاب را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته اعلام کرد و افزود: پویش کتابخوانی مجازی با هشتگ های مختلف در خصوص کتاب و کتابخوانی، شناسایی و معرفی روستاهای دوستدار کتاب، شناسایی مروجان کتاب و ترویج سخنان بزرگان در فضاهای مجازی نیز از جمله برنامه های ستاد فهمای استان در ایام هفته کتاب و کتابخوانی است.

 

وی بیان کرد: همچنین مسابقه مجازی خلاصه نویسی کتاب ویژه نوجوانان اعضای کانون های مساجد برگزار می شود و به همین منظور نوجوانان علاقمند می بایست خلاصه ای از بهترین کتابی که تاکنون خوانده اند را در سامانه بچه های مسجد بارگذاری کنند.

 

 

طرح شنبه های کتاب مجازی برگزار می شود 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی در قالب پویش شنبه‌های کتاب مساجد به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: به همین منظور روزانه کلیپ یک دقیقه ای از معرفی یک کتاب مفید و ارزشمند توسط امام جماعت، مسئول کتابخانه و فعالان حوزه کتاب تهیه و در فضای مجازی منتشر می شود.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار با اشاره به اینکه به منظور گرامیداشت این هفته، تهیه و انتشار عکس نوشته هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی در فضای مجازی در دستور کار است، گفت: بازدید میدانی یا ارتباط تصویری با کتابخانه های برتر استان (با رعایت پروتکل های بهداشتی)، ثبت و به روزرسانی اطلاعات هویتی کتابخانه در سامانه بچه های مسجد از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

 

به گفته وی همچنین جمع آوری کتاب های بدون استفاده از مساجد و منازل و توزیع آن بین کتابخانه های مساجد با اولویت مناطق محروم و روستایی انجام خواهد شد.

 

 

برگزاری مسابقه کتابخوانی«سفینه‌النجاه»

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از برگزاری مسابقه کتابخوانی «سفینه النجاه» خبر داد و افزود: این مسابقه کتابخوانی در بخش عمومی از کتاب « جاذبه حسینی» و «زنی که پیامبر بود» و در بخش نوجوانان براساس کتاب «امام حسین (ع)» است که شرکت کنندگان پس از مطالعه کتاب ها به سوالات پاسخ می‌دهند و در سامانه بچه های مسجد بارگذاری می کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار  ادامه داد: بچه های مسجد برای شرکت در این مسابقه می توانند به سامانه بچه های مسجد به نشانیbachehayemasjed.ir  مراجعه کنند.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی « ماجرای عشق من» با همکاری موسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س)، تصریح کرد: زمان شرکت در این مسابقه از ۶ آبان تا ۴ آذر ماه سال جاری است و علاقمندان جهت شرکت در این مسابقه کتابخوانی و دریافت فایل کتاب و پرسشنامه می توانند به درگاه مؤسسه فرهنگی حضرت خدیجه (س) به نشانی www.Khadije.com مراجعه کنند.

 

مدیر ستاد کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۶۰ کتابخانه مخزن دار و باز در سطح کانونهای مساجد استان در حال فعالیت هستند.

 

وی در پایان شیوع ویروس کرونا را فرصتی مناسب برای در خانه ماندن و مطالعه بیشتر دانست و گفت: والدین نیاز است در آموزش و ترویج مطالعه کتبی همچون کلام الله مجید،نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که راه و رسم زندگی و مباحث مختلف اخلاقی، اجتماعی، فکری و اقتصادی در آنها به خوبی بیان شده است به فرزندان خود اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

 

 

پایان پیام/ 375