کانون های مساجد، موثر در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه

کانون های مساجد، موثر در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه

تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۹
قلندری گفت: ایجاد کتابخانه در کانون مساجد یک اقدام انقلابی در راستای آشنایی مردم با فرهنگ مطالعه است که می تواند گامی مهم و موثر در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه باشد.

« عقیل قلندری » در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران در بهشهر اظهار کرد: توسعه و رشد فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم از دغدغه های مهمی است که نباید نادیده گرفته شود چرا که افزایش مطالعه در افزایش بصیرت اثرگذار است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) بهشهر افزود: کانون های مساجد به عنوان پایگاه مهم فرهنگی می توانند نقش مهم و اثرگذاری در راستای توسعه فرهنگ مطالعه داشته باشند و این مهم منوط به افزایش تجهیزات و کتاب های مورد نیاز با موضوعات روز است.

 

وی یادآور شد: کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) بهشهر با دارا بودن 2 هزار جلد کتاب نقش مهم و تعیین کننده ای در سرانه مطالعه و افزایش بصیرت اعضای کانون دارد؛ که امیدواریم با افزایش کتاب های مورد نیاز جوانان و نوجوانان کمک کار آنان در حوزه های مختلف باشیم.

 

قلندری گفت: ایجاد کتابخانه در کانون مساجد یک اقدام انقلابی در راستای آشنایی مردم با فرهنگ مطالعه است که می تواند گامی مهم و موثر در نهادنیه کردن فرهنگ مطالعه باشد.

 

وی با بیان اینکه کتابخوانی یکی از کارهای پسندیده و فرهنگ سازی جهت بالا بردن سطح آگاهی و ترغیب به کتاب و کتابخوانی در جامعه است، خاطر نشان کرد: توسعه فرهنگ کتابخوانی می تواند کمک فراوانی به افزایش سرانه مطالعه و توسعه رشد و بصیرت فرهنگی و اجتماعی و سیاسی در جامعه کند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) بهشهر در پایان یادآور شد: ظرفیت بالایی که در کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری وجود دارد می تواند بستری جهت تحقق بخشیدن به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص علاقه مندی اقشار مختلف جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان در راستای مطالعه و فرهنگ کتابخوانی باشد.

پایان پیام/ 175