آغاز برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های مساجد پایتخت/اعطای بسته‌های فرهنگی به کانون‌های معین

آغاز برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های مساجد پایتخت/اعطای بسته‌های فرهنگی به کانون‌های معین

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام قدیریان با اشاره به تدارک ده‌ها برنامه به مناسبت بیست و هشتمین کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در کانون‌های مساجد تهران، گفت: این برنامه‌ها با محور طرح ملی «ایران قوی» و در قالب پویش شنبه‌های با کتاب اجرا می‌شود.

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اعلام برگزاری ده‌ها برنامه به مناسبت بیست و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی در کانون های مساجد استان تهران، اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب 60 بسته فرهنگی به ارزش 350 میلیون تومان به کتابخانه های معین برای رده های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در قالب 9 هزار عنوان کتاب آموزشی، تاریخی، اجتماعی و رمان در موضوع انقلاب اسلامی به کتابخانه های مساجد استان تهران اهدا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: ارسال 10 هزار پوستر ذکر صلوات، تجلیل از کتابداران منتخب، مولفین عضو کتابخانه های مساجد، ساماندهی و ثبت اطلاعات یک هزار کتابخانه مسجد در سامانه بچه های مسجد از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در این هفته است.

 

وی به برپایی وبینار و مراسم محوری شنبه های با کتاب اشاره کرد و افزود: افتتاح رواق کتاب با حضور شخصیت های فرهنگی استان، اجرای پویش «نذر کتاب» با هدف جمع آوری کتاب های بلااستفاده منازل و اهدا به کتابخانه های مساجد استان تهران و نیز معرفی کتاب در راستای طرح شنبه های با کتاب در قالب نماهنگ یک دقیقه ای از دیگر برنامه های بیست و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران است.

 

حجت الاسلام قدیریان از افتتاح نمایشگاه مجازی تالیفات کانون های مساجد استان تهران خبر داد و گفت: همزمان با بیست و هشتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی از مولفین عضو کانون های مساجد تهران تقدیر به عمل می آید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران همچنین از افتتاح پنجمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی کودک و نوجوان خبر داد و گفت: هفتمین دوره جشنواره روستایی و عشایر دوستدار کتاب همزمان با این هفته برگزار می شود.

 

وی تقدیر از مروجان کتابخوانی، آموزش مجازی کتابداران برای ثبت اطلاعات کتابداران از طریق وبینار، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی با کتب معرفی شده از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور (کتاب امام حسین (ع)، جاذبه حسینی، زنی که پیامبر شد) را بخش دیگری از برنامه های تدارک دیده شده در کانون های مساجد استان تهران در این هفته برشمرد.

 

حجت الاسلام قدیریان همچنین به برگزاری مسابقه خلاصه نویسی از کتاب های خواندنی و جذاب در سامانه بچه های مسجد در این هفته خبر داد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن بیشتر به کتابخانه های مساجد تهران، احیای نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی و تقویت فعالیت های خودجوش کتابداران را از اهداف برگزاری این برنامه ها در کانون های مساجد استان تهران همزمان با  هفته کتاب برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال این برنامه ها با محوریت طرح ملی «ایران قوی» در قالب پویش شنبه های با کتاب در مساجد تهران اجرا می شود.

پایان پیام/ 40