استقبال مردمی از میز غربالگری کرونا در مسجد محسنی/ ارائه مشاوره‌های ضد استرس و وسواس

استقبال مردمی از میز غربالگری کرونا در مسجد محسنی/ ارائه مشاوره‌های ضد استرس و وسواس

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به استقبال مردمی از میز غربالگری و تشخیص کرونا در مسجد محسنی، گفت: در یک هفته اجرای این طرح حدود ۴۰ مراجعه کننده داشته‌ایم که سه چهار نفرشان به بیمارستان معرفی شده‌اند.

حجت الاسلام «مهدی سلیمانی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به راه اندازی میز غربالگری بیماران کرونایی در مسجد «محسنی»، اظهار کرد: اهالی مسجد محسنی در لبیک به منویات مقام معظم رهبری به منظور انجام فعالیت های جهادی در دور دوم شیوع کرونا، اقدام به راه اندازی این میز به صورت داوطلبانه کردند تا کار غربالگری و تشخیص زود هنگام بیماری کرونا ویژه اهالی منطقه 21 و غرب تهران انجام شود.

 

امام جماعت مسجد محسنی (واقع در تهرانسر، بلوار یاس، انتهای خیابان فجر) ادامه داد: از این رو، سراغ پزشکان و نیروهای داوطلب رفتیم و فرآیند تشخیص کرونا را به صورت پایلوت روزانه و چند ساعت از شب ویژه کسانی که علائم کرونا را دارند، انجام می دهیم.

 

وی تصریح کرد: در میز غربالگری مسجد محسنی میزان تب و اکسیژن خون مراجعه کنندگان را می سنجیم و اگر نیاز به مراجعه به متخصص بود، معرفی می کنیم و آنهایی را که نیاز به حضور در بیمارستان دارند، به مراکز درمانی ارجاع می دهیم. برخی از داروهای تجویزی را نیز در مسجد عرضه می کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه میز غربالگری بیماری کرونا یک هفته است که در مسجد محسنی فعال شده، گفت: چهار نفر رزیدنت ثابت و روزانه بین سه تا چهار پزشک با این میز همکاری دارند. در یک هفته اجرای این طرح حدود 40 مراجعه کننده داشته ایم که سه چهار نفرشان به بیمارستان معرفی شده اند و حدود 15 نفر نیز با پزشک متخصص ارتباط مجازی داشته اند.

 

وی با ابراز خرسندی از استقبال مردم و اهال غرب تهران از این طرح، ابراز کرد: ارتباط خوبی بین مردم و مسجد در این باره برقرار شده و برای غربالگری و نیز استفاده از میز مشاوره مسجد در موضوعات مرتبط با اضطراب و استرس، افسردگی و وسواس ناشی از شیوع کرونا به مسجد محسنی در رفت و آمد هستند.

 

امام جماعت مسجد محسنی درباره دیگر اقدامات این خانه خدا در ایام مقابله با کرونا، اعلام کرد: کمک مومنانه به 100 تا 150 خانواده آسیب دیده از کرونا، ضدعفونی کردن معابر، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، راه اندازی ایستگاه صلواتی بهداشت و توزیع ماسک و مواد بهداشتی و نیز مراجعه به در منازل برای توزیع رایگان اقلام بهداشتی، راه اندازی کاروان های شادی برای خانواده های در قرنطینه در مناسبت های مذهبی و ... ازجمله این فعالیت ها است.

 

وی با بیان اینکه تهدید کرونا و ورود مساجد به میدان مقابله با آن فرصت پیوند و انس بیشتر مردم با خانه های خدا شده است، خاطرنشان کرد: مردم از نزدیک شاهد دغدغه مندی مساجد و تشکل های مذهبی برای سلامتی خود هستند و این باعث پیوند بیشتر آنها با مسجد، ائمه جماعات و بسیج شده و به نظر می رسد این تعاملات افقی روشن برای دوره پساکرونا ترسیم خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9