۳ کتابدار فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد سربیشه تجلیل شدند

۳ کتابدار فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد سربیشه تجلیل شدند

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹
همزمان با هفته کتاب، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از سه کتابدار فعال شهرستان سربیشه به صورت مجازی تقدیر و تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نشست مجازی مدیر و کارشناسان ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی صبح امروز (24 آبان) با حضور مجازی رابطین منطقه‌ای  کانون های شهرستان سربیشه و با هدف تقدیر از کتابداران فعال این شهرستان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، بر عملی کردن سخن مقام معظم رهبری مبنی بر «نهضت مطالعه مفید» تأکید کرد و گفت: قطعا ترویج فرهنگ کتابخوانی سبب می شود که دیگر وقت جوانان به بطالت و تباهی به هدر نرود.

 

 

وی سخنان مقام معظم رهبری درباره «نهضت مطالعه مفید » را مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید با بی توجهی و غفلت، سخنان حضرت آقا در این زمینه را نادیده بگیریم؛ چراکه مقام معظم رهبری یک مسئله بزرگ و مهم فرهنگی را مورد تأکید خود قرار داده اند.

 

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه کتاب را یک کالای راهبردی فرهنگی دانست و گفت: برای اينكه كتاب در سبد هزينه های خانوار قرار گيرد بايد به بخش كتاب يارانه بدهند زيرا كالاهای فرهنگی نمی تواند با كالاهايی مانند غذا و پوشاک رقابت كند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از وجود 105 کتابخانه باز و 163 کتابخانه مخزن دار در کانون های مساجد استان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 62 کتابخانه در مناطق شهری و 101 کتابخانه در مناطق روستایی است.

 

 

کارشناسان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی نیز در این نشست مجازی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی و طرح ایران قوی را برای رابطین کانون های فرهنگی و هنری شهرستان سربیشه تشریح کردند.

 

 

گفتنی است در این نشست مجازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی از  سه کتابدار فعال کانون های  شهرستان سربیشه « علی درویشی»، « کبری اسماعیلی» و « علی حسینی» تقدیر کردند.

پایان پیام/ 375