اعلام آمادگی امام جمعه تنکابن برای توسعه فعالیت های کانون های مساجد در غرب مازندران

اعلام آمادگی امام جمعه تنکابن برای توسعه فعالیت های کانون های مساجد در غرب مازندران

تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حجت الاسلام هدایتی از اعلام آمادگی دفتر نمازجمعه تنکابن برای کمک به کانون های مساجد مازندران جهت رفع دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ خبر داد و گفت: باید به دور از اختلاف و با وفاق و هم افزایی برای توسعه حوزه فرهنگی و مسجدی کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «سید مهدی هدایتی» امروز(24آبان) در نشست با حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»  سرپرست جدید ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران ضمن تبریک به مناسبت انتصاب شایسته حجت الاسلام نعمتی بر کرسی مدیریت کانون های مساجد استان، گفت: خدمات ارزنده حجت الاسلام نعمتی در عرب استان مازندران به ویژه منطقه ویژه تنکابن و عباس آباد برکسی پوشیده نیست.

 

امام جمعه شهرستان تنکابن به شیوع کرونا و تعطیلی و یا نیمه تعطیلی مراکز دینی و مساجد اشاره کرد و افزود:  به خاطر شرایط خاص کرونایی تعدادی از مساجد تعطیل و نیمه تعطیل و برخی فعال هستند اما حضور مردم و نمازگزاران همانند سابق نیست و البته هم باید انتظار داشت به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی مردم کمتر به حضور در برنامه های تجمعی اقبال نشان دهند.

 

حجت الاسلام هدایتی به کارشکنی دشمنان انقلاب و اسلام برای ضربه دن به اعتقادات مردم به ویژه نسل جوان اشاره کرد و گفت: فعالیت های کانون های مساجد باید مطابق شرایط کرونایی انجام شود. نباید فعالیت های دینی و مسجدی متوقف شود. در فضای مجازی عضو گیری بشود آنچه که خوراک فکری و اعتقادی است در اختیار بچه های مسجد قرار داده شود.

 

وی اضافه کرد: دشمن از طریق اعتقادات و القا شبهه ضربه می زند. نمی خواهیم بگوییم مردم بی اعتقاد شدند اما باید بپذیریم اعتقادات ترک خوردند و باید این ترک ها را ترمیم کنیم. روزگاری را یاد داریم بسیجی و پاسدار که دوران دفاع مقدس هیچ حرفی جزء صدای امام راحل را نمی شنیدند و تمام هم و غم آنان جنگ بود و حتی رسانه های بیگانه می خواستند حقانیت جنگ را زیر سوال ببرند اما باز رزمندگان وظیفه اصلی خود را حضور در جبهه می دانستند . اما همان رزمندگان الان در خصوص برجام، اقتصاد و .. چیزهایی می گویند که این همان ترک خوردن اعتقادات را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام هدایتی اظهار کرد: زمانی القای شبهه فقط راجع به انقلاب اسلامی و مسئولین بود و الان به اصل دین و آیات قرآن و خدا شبهه وارد می کنند. که باید برای شبهه افکنی و تقویت اعتقادات دینی مردم در مساجد کار شود.

 

وی بیان کرد: مسئولین کانون های مساجد پل ارتباطی خوبی هستند با جوانان و باید در شبکه های اجتماعی به دنبال عضوگیری و خوراک دهی باشیم. برگزاری مسابقات فرهنگی هنری به همراه اهدای جوایز می تواند راهی برای گردهم آوردن بچه های مسجد باشد. باید به شیوه های هنری جوانان را در محافل مسجدی نگه داریم تا کرونا ریشه کن شود تا جوانان به مساجد بازگردند. تا جوانان به وسیله دشمنان اسلام شکار نشوند.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان اینکه برگزاری اردهای تربیتی را نیز یک راهکار برای گردهم آوردن نوجوانان و جوانان است، افزود: با توجه به شیوع کرونا و اهمیت حفظ سلامت مردم، اردوهای تربیتی در فضای باز با فاصله گذاری اجتماعی داشته باشید باید مراقبت کنیم تا جوانان  جذب رنگ و لعاب کاذب دشمنان اسلام نشوند.

 

وی به اهمیت و جایگاه ارتقای سواد و آگاهی مدیران مسئول کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: برای مدیران مسئولین نیز خوراک داشته باشید تا دچار غفلت و فراموشی نشوند.

 

امام جمعه تنکابن از اعلام آمادگی دفتر نمازجمعه این شهرستان برای کمک به ستادهماهنگی کانون های مساجد استان مازندران جهت  رفع دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ خبر داد و اظهار کرد: تنکابن از ظرفیت های بسیاری بالایی در تمامی حوزه ها برخوردار است که با یکدلی، وفاق و هم افزایی بیشتر می توان آنها را بالفعل کرد و زمینه توسعه و آبادانی حوزه فرهنگی و مسجدی منطقه را فراهم نمود.

 

وی به برخی اختلاف نظر ها در انتخاب مدیر مسئول کانون های مساجد در غرب استان اشاره کرد و افزود: اختلافات فقط منافع دشمن را تامین می کند و نباید این اجازه را بدهیم که آنها از اختلاف نظرها سوء استفاده کنند. باید جوانان با کمک  پیشکسوتان به مدیریت مساجد بپردازند.

پایان پیام/ 286