طرح‌های موفق یک کانون روستایی درباره کتاب و کتابخوانی

طرح‌های موفق یک کانون روستایی درباره کتاب و کتابخوانی

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اسدی با اشاره به اجرای طرح‌های متنوع کتاب و کتابخوانی در کانون فرهنگی هنری «شهید علایی»، گفت: این کانون به عنوان معین با کتابخانه‌های روستایی و شهری استان اردبیل تعامل دارد و با رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه همراه است.

«امامعلی اسدی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری «شهید علایی»، اظهار کرد: این کانون فرهنگی هنری در سال 82 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تاسیس شد و در کنار فعالیت های فرهنگی و مذهبی در محور کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت دارد و سال گذشته به دلیل اجرای طرح «با یک تلفن صاحب کتاب شوید»، در جشنواره دوستدار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران حائز رتبه برتر شد و همین امر موجب شد که این کانون فرهنگی هنری به عنوان کانون برتر در رویداد ملی فهما هم معرفی شود.

 

وی با اشاره به اینکه کانون شهید علایی دارای 20 هزار جلد کتاب در بخش های متنوع است، گفت: کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار استان اردبیل با طرح های جذاب مخاطبان بسیاری را به فرهنگ کتاب و کتابخوانی سوق داده است.

 

اسدی اجرای طرح «شنبه های با کتاب» و «جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان» در مدارس را از دیگر طرح های کتابخوانی این کانون نام برد و گفت: کانون شهید علایی به عنوان کانون معین با کتابخانه های روستایی و شهری استان اردبیل تعامل دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علایی روستای فولادلوقویی شهرستان بیله سوار استان اردبیل بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا، کتابخانه های مساجد تعطیل شدند، اما فعالیت های این کانون همچنان دارد، به طوری که در قالب طرح « انه به خانه» کتاب به در منازل برده می شود و پس از مطالعه اعضا، کتابدار کتاب ها را از منزل آنها تحویل می گیرد. ضمن اینکه در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه به همت خیرین این روستا سبد های معیشتی به ارزش  120 میلیون تومان به همت فعالان کانون میان محرومان توزیع شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در شش مرحله بسته های بهداشتی در بین اهالی روستای فولادلوقویی برای حمایت از اقشار نیازمند و به منظور مهار ویروس کرونا توزیع شده است و این کمک های مومنانه همچنان استمرار دارد.

 

پایان پیام/ 40