تمدید مهلت ثبت نام اعضای کانون ها در مسابقات قرآنی «مدهامتان»

تمدید مهلت ثبت نام اعضای کانون ها در مسابقات قرآنی «مدهامتان»

تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۹
دولت آبادی گفت: ۳۰ دی ماه، آخرین مهلت ثبت نام اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» است.

«علیرضا دولت آبادی» با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی«مدهامتان» ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: این دوره از مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این دوره از مسابقات قرآنی «مدهامتان» در رشته های اذان، مکبری، قرائت نماز، تلاوت نور به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

 

دولت آبادی با بیان اینکه رشته تلاوت نور ویژه برادران و خواهران در رده سنی 9 تا 14 سال و در رشته قرائت نماز ویژه خواهران و برادران در رده سنی 9 تا 14سال برگزار می شود، ادامه داد: در رشته مکبری ویژه برادران در رده سنی زیر 9 سال و 9 تا 14 سال و در رشته اذان نیز ویژه برادران در رده سنی 9 تا 14 سال برگزار می شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد به شرایط رشته‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: رشته تلاوت نور (ترتیل)، ویژه رده سنی 9 تا 14 سال (متولدین 1385 تا 1390) با محوریت قرائت سوره مبارکه یاسین (فراز 1: آیات 1 تا 12 و فراز 2: آیات 33 تا40)، سوره مبارکه الرحمن (فراز 1: آیات 1 تا 18 و فراز 2: آیات 60 تا 78) و سوره مبارکه واقعه (فراز 1: آیات 1 تا 24 و آیات 57 تا 74) است و در آن بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، داوری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در رشته قرائت نماز نیز همچون رشته قرائت، رده سنی 9 تا 14 سال امکان شرکت دارند، یادآور شد: در رشته نماز اثر ارسالی باید مربوط به اجرای زنده نماز سه رکعتی باشد و همه اذکار (تسبیحات اربعه) با صدای بلند قرائت شود که در این رشته بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، وقف و ابتدا، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، مورد داوری قرار می‌گیرد.

 

دولت آبادی خاطرنشان کرد: شرایط شرکت در رشته اذان صرفا ضبط و ارسال اذکار اذان از الله اکبر تا حی علی الصّلاه است و آثار ارسالی رشته اذان در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه رشته مکبری نیز گفت: این رشته ویژه برادران بوده و در دو رده سنی زیر 9 سال و رده سنی 9 تا 14 سال با محور اجرای زنده مکبری نماز دو رکعتی برگزار می‌شود.

 

وی اظهار کرد: آثار ارسالی رشته مکبری در بخش‌های فصاحت و تجوید، صحت قرائت، لحن، صوت، آداب و شرایط و اجرای ممتاز، داوری می‌شود.

 

دولت آبادی گفت: آخرین مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار در سامانه بچه های مسجد تا 30 دی ماه امسال خواهد بود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا اجرا و ضبط اثر در منزل بلامانع خواهد بود، هر چند در شرایط عادی، اجرا و ضبط در فضای مسجد، دارای اولویت و امتیاز بیشتری است.

پایان پیام/ 82