آغاز به کار حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) کوهپایه اصفهان در آینده نزدیک/ ارتقای جایگاه نماز جمعه با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی در شرق اصفهان

آغاز به کار حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) کوهپایه اصفهان در آینده نزدیک/ ارتقای جایگاه نماز جمعه با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی در شرق اصفهان

تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹
در شست هیئت امنا و موسس حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) مطرح شد که این حوزه با رفع شدن موانع پدید آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحت مدیریت امام جمعه شهر کوهپایه اصفهان و به منظور ارتقای فرهنگی شرق اصهفان، به زودی آغاز به کار می‌کند.

خبرگزاری شبستان: کوهپایه شهری است تاریخی که در ۷۰ کیلومتری شرق شهر اصفهان واقع شده‌است. این شهر از طرف شمال با شهرستان اردستان از طرف جنوب با شهر هرند (بخش‌های جلگه، بن رود (شهرورزنه) و جرقویه علیا و سفلی) و از طرف شرق با شهرستان نائین و از طرف غرب با شهرستان اصفهان در ارتباط است. مردم این شهر در طول تاریخ، در خدمت فرهنگ دینی و اشاعه معارف قرآن و اهل بیت (ع) بوده اند.

 

به همت جمعی از فرهنگیان و دانشگاهیان و با مشارکت خیران نیک اندیش، نخستین حوزه علمیه در این منطقه از شرق اصفهان در آینده نزدیک تاسیس می شود تا شاهد فصل جدیدی از خدمت رسانی مردم کوهپایه و شرق اصفهان به دین اسلام و انقلاب اسلامی باشیم. اعضای هیئت امنا و موسس حوزه علمیه چهارده معصوم (ع) که برخی از آنان عضو هیئت امنا مسجد خواجه یعقوب و آستان مقدس امام زاده سید محمد کوهپایه هستند در دیدار با آیت الله سید رضا حسینی، استاد اخلاق حوزه علمیه که احتمالا تولیت این حوزه را نیز عهده دارد خواهند شد، به بررسی درباره وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر کوهپایه و نحوه مدیریت نماز جمعه و فعالیت حوزه علمیه چهارده معصوم (ع) پرداختند.

 

آیت الله حسینی در این دیدار با بیان اینکه با آغاز به کار حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، شاهد تحولات جدید در فعالیت نمازهای عبادی و سیاسی جمعه در سراسر کشور هستیم، اظهار کرد: یکی از کارهای خوب این است که فردی که قرار است به عنوان امام جمعه شهری منصوب شود ابتدا در آن شهر حاضر شود تا هم مردم آن شهر و هم خودِ این فرد، با شرایط کاری آشنا شوند و این موضوع را بررسی کنند که آیا این روحانی، می تواند در این شهر اثر آفرین باشد یا خیر؟

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: برگزاری نماز جمعه در سراسر کشور از برکات انقلاب اسلامی است و یکی از اقدامات خوب در این راستا، محول شدن مدیریت حوزه های علمیه شهرهای مختلف به امام جمعه است. به این صورت شاهد همراهی بیشتر حوزویان و مسجدی ها و هیئتی ها با فعالیت های نماز جمعه خواهیم بود.

 

دکتر «حسن اسلامیان» استاد دانشگاه و عضو هیئت امنا و موسس حوزه علمیه چهارده معصوم (ع) نیز در این دیدار با بیان اینکه آغاز به کار این حوزه در آینده نزدیک حتما تاثیرات و برکات زیادی در فضای فرهنگی و اجتماعی و گسترش سبک زندگی اسلامی و مقابله با آسیب های اجتماعی در شرق اصفهان و شهر کوهپایه این استان دارد، گفت: انشاءالله فعالیت این حوزه علمیه با محوریت امام جمعه که انشاءالله با ارتقای جایگاه این شخصیت مهم، شاهد تحولات بزرگ خواهیم بود، می تواند موجب تقویت بنیان های انقلاب اسلامی در این منطقه به ویژه شرق اصفهان شود.

 

این عضو هیئت امنا و موسس حوزه علمیه چهارده معصوم (ع) اضافه کرد: فضای این حوزه علمیه بسیار وسیع است و امکان تحصیل حدود 100 تا 120 طلبه در آن مهیا شده، ضمنا امکانات خوبی برای استادان و مدیریت این حوزه نیز در نظر گرفته شده است.

 

این استاد دانشگاه افزود: تقویت جایگاه امام جمعه می تواند موجب همراهی بیشتر مردم با وی و شکل گیری اجتماعات اثرگذار با حضور حوزویان و دانشگاهیان شود و همه اینها موجب انتشار معارف قرآن کریم و اهل بیت (ع) و ترویج ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه شود و در این مورد با ارتقای جایگاه امام جمعه شهر کوهپایه اصفهان، حتما شاهد تحولات مهم در شرق اصفهان خواهیم بود.

 

بنا بر این گزارش، مجمع خیران و فرهنگیان کوهپایه ای های مقیم پایتخت در دیدار با آیت الله حسینی، این موضوع را نیز مطرح کردند که هیچ مشکلی برای تامین منابع مالی و هزینه های مختلف حوزه علمیه خواهران و برادران چهارده معصوم (ع) شرق اصفهان نخواهند داشت. دکتر اسلامیان تاکید کرد که با رفع شدن موانع پدید آمده در پی شیوع ویروس کرونا، انشاءالله فعالیت حوزه علمیه چهارده معصوم (ع) با مسئولیت امام جمعه کوهپایه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

پایان پیام/ 397