اشتغال جوانان بیکار بومی آبادان از اهداف کانون راویان نور

اشتغال جوانان بیکار بومی آبادان از اهداف کانون راویان نور

تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹
پیرعلی اشتغال جوانان بیکار بومی آبادان را یکی از اهداف مهم کانون تخصصی فرهنگی و هنری راویان نور شهدای شلمچه دانست و گفت: در این راستا نیز اقدامات بسیار خوبی را صورت دادیم و از معرفی تا حصول نتیجه نهایی در جهت استخدام آنها پیگیر هستیم.

«سعید پیرعلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تشریح فعالیت های کانون تخصصی فرهنگی هنری راویان نور شهدای شلمچه اظهار کرد: ما به صورت مستمر و مداوم پنج شنبه هر هفته زیارت پرفیض آل یاسین را در گلزار شهدای آبادان و یادمان ۱۷۷ شهید گمنام باحضور خانواده‌های شهدا برگزار می کنیم.

 

مدیر کانون تخصصی فرهنگی هنری راویان نور شهدای شلمچه افزود: سخنرانی باموضوع مهدویت، کلاس قرآن همراه با تفسیر با حضور اساتید قرآنی، روایت خاطرات هشت سال دفاع مقدس توسط فرماندهان، کارشناسان و رزمندگان جنگ تحمیلی، معرفی کتب مهدوی و دفاع مقدس توسط مسئول کتابخانه های آبادان، برگزاری مسابقه و اهدا جوایز، شرکت هفتگی همه مدعوین در برنامه نورانی دلنوشته به صورت کتبی و اهدای جوایز به بهترین دلنوشته از مهمترین برنامه های هفتگی این کانون به شمار می روند.

 

وی از دیدار با خانواده های معزز و معظم شهدا خبر داد و تصریح کرد: هر هفته با یکی از خانواده های معزز شهدا دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم، شهدای منا و غیره دیدار داریم و طی آئینی از این بزرگواران به نحو شایسته و بایسته ای تقدیر به عمل می آید.

 

پیرعلی با بیان اینکه برای اجرای اهدفمان نیازمند حمایت همه مسئولان و اقشار بی نیاز جامعه هستیم اضافه کرد: این مراسم بزرگ معنوی از هر نظر نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد اما متاسفانه حمایت‌ها بسیار ضعیف و درشان امام زمان (عج) و شهدای والا مقام نیست.

 

وی عنوان کرد: یکی دیگر اقدامات ما سرکشی مستمر به خانواده های معزز شهدا و خانواده های بی بضاعت و پیگیری مشکلات و رفع نیازهای آنهاست.

 

مدیر کانون تخصصی فرهنگی هنری راویان نور شهدای شلمچه به شناسایی و معرفی بیماران در معرض اعتیاد به کمپ های ترک اعتیاد اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه پس از شناسایی افراد بیمار تا ترک کامل به صورت مستمر روند درمان این عزیزان را پیگیری می کنیم. 

 

وی اشتغال جوانان بیکار بومی آبادان را یکی از اهداف مهم این کانون تخصصی دانست و ابراز کرد: در این راستا نیز اقدامات بسیار خوبی را صورت دادیم و از معرفی تا حصول نتیجه نهایی در جهت استخدام آنها پیگیر هستیم.

 

پیرعلی خاطر نشان کرد: با همکاری مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان پس از شناسایی خانواده های نیازمند و بی بضاعت مسئله درمان و بستری اعضای این خانوارها تا اتمام دوره درمان آنها را در دستور کار قرار دادیم.

 

وی بیان کرد: مرمت خانه های نیازمندان که احتیاج با تعمیرات دارند، تهیه مصالح ساختمانی برای آنها، پیگیری تحصیل دانش آموزانی که به دلیل فقر شدید مالی مجبور به ترک تحصیل شدند و بازگشت آنها به ادامه تحصیل، تهیه و توزیع لوازم التحریر برای دانش آموزان، تهیه و توزیع سبد مواد غذایی، پیگیری وصل برق و آب خانواده های بی بضاعت و نیازمندان و همچنین تهیه کیف، کفش و لباس برای خانواده‌ها به ویژه دانش آموزان بی بضاعت از دیگر اقدامات این کانون بوده است که به صورت مداوم در حال انجام آنها هستیم.

 

مدیر کانون تخصصی فرهنگی هنری راویان نور شهدای شلمچه از برگزاری مراسمات  مذهبی میلاد و شهادت ائمه معصومین (ع) نیز خبرداد و تاکید کرد: علاوه بر این نیز مراسمات و آئین های مربوط به مناسبت های دفاع مقدس در ایام ویژه این رویدادها را برگزار می کنیم.

 

پایان پیام/ 660