اجرای طرح« هر مسجد، یک سنگر» به مناسبت هفته بسیج در زنجان

اجرای طرح« هر مسجد، یک سنگر» به مناسبت هفته بسیج در زنجان

تاریخ انتشار : ۱ آذر ۱۳۹۹
سهندی از اجرای طرح«هر مسجد، یک سنگر» در هفته بسیج خبر داد و گفت: در این طرح شناسایی بیماران از طریق شبکه محله‌ای انجام و این بیماران به مراکز جامع سلامت منتخب معرفی می شوند.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: بسیج شجره طیبه ای است که به فرمان امام راحل تشکیل شد و در طول عمر ۴۱ ساله خود در دفاع از ارزش های انقلاب نقش آفرین بوده است.

 

محسن سهندی با بیان اینکه بسیج در برهه ای از زمان وظیفه دفاع از کشور در برابر تهاجمات دشمن را داشت، ادامه داد: امروز بسیج در عرصه های جهادی، همچون فرهنگی، سازندگی، محرومیت زدایی، امداد و پزشکی و درمان و مخصوصاً مبارزه با ویروس کرونا نقش آفرین است.

 

وی با یادآوری اینکه امروز مردم به بسیج به عنوان یک ستون اصلی در جهت حل مشکلات و بهبود اوضاع و شرایط زندگی نگاه می‌کنند، ادامه داد: بسیج در حال پویایی و ادامه حیات است و در خدمت رسانی به مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.

 

فرمانده سپاه ناحیه زنجان به اقدامات بسیج ناحیه زنجان با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و یادآور شد: بسیج شهرستان با راه اندازی پنج کارگاه صنعتی و بیش از ۵۰ کارگاه خانگی ماسک دوزی اقدام به تولید بیش از ۲ میلیون عدد ماسک نموده است.

 

سهندی با اشاره به دوخت و تولید ۶۵ هزار لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی و ۱۰ هزار شیلد بهداشتی توسط خواهران با کمک خیرین زنجانی اشاره کرد و گفت: این لباس‌ها و تجهیزات تحویل مراکز درمانی شده است.

 

وی یکی از اقدامات بسیج را برگزاری رزمایش کمک مومنانه به فرمان رهبری خواند و ادامه داد: این رزمایش با هدف دست‌گیری از خانواده‌های نیازمند و کم درآمد کلید خورد.

 

به گفته سهندی، تاکنون بیش از ۶۸ هزار بسته غذایی کمک معیشتی و بیش از ۱۲۸ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۶۲ هزار بسته بهداشتی توزیع شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه زنجان از اجرای مرحله هفتم رزمایش کمک مومنانه در هفته بسیج خبر داد و گفت: طی این مرحله تعداد 3 هزار بسته غذایی کمک معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های هفته بسیج در زنجان با محوریت فضای مجازی خاطر نشان کرد: بیش از یک هزار برنامه تحت ۵۰ سرفصل با محوریت پایگاه‌های مقاومت در سر فصل‌های مختلف اعم از فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بصیرت افزایی، یادواره مجازی و… برگزار خواهد شد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در این هفته علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، افتتاح و تحویل ۶ پروژه خانه محروم، بهره برداری از ۲ طرح انتقال آب کشاورزی، افتتاح ۱۲ واحد پایگاه مقاومت بسیج با مساحت ۸۵۰ متر مربع، افتتاح ساختمان حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر با مساحت ۴۰۰ متر مربع، شروع پروژه آبرسانی برای ۲ روستای دیگر در دست اقدام خواهد بود.

 

وی همچنین از اجرای طرح «هر مسجد، یک سنگر» همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: در این طرح بیماران از طریق شبکه محله‌ای شناسایی و معرفی به مراکز جامع سلامت منتخب معرفی می شوند.

 

این مقام مسئول، تسهیل هدایت بیمار به درمانگاه، نقاهتگاه و بیمارستان مطابق فرایند تعریف شده دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و همچنین پشتیبانی و حمایت از بیماران در دوره قرنطینه با رفع موانع معیشتی از جمله اهدای بسته‌های کمک معیشتی به خانواده بیماران و برطرف کردن مشکلات شخصی شامل خرید و انجام امور جاری زندگی فرد بیمار در صورت نیاز، با استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی مومن، امین و معتمد محل از جمله اهداف این طرح است.

 

پایان پیام/ 693