برنامه مسجد جامع لولاگر برای طرح «شهید سلیمانی؛ هر پایگاه یک خدمت»

برنامه مسجد جامع لولاگر برای طرح «شهید سلیمانی؛ هر پایگاه یک خدمت»

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۹
کاشفی با اشاره به اجرای طرح «شهید سلیمانی؛ هر پایگاه یک خدمت» در مسجد جامع لولاگر، گفت: در قالب این طرح به بیماران کرونایی و نیازمندان محله خدمات مقابله با آسیب‌های اقتصادی این بحران، ارایه می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، پایگاه های مقاومت بسیج مساجد و محلات در سراسر کشور همپای دیگر نهادها در مقابله با بیماری کرونا فعال شده اند و خدمت رسانی خود را در قالب کمک های مومنانه انجام می دهند، اخیرا نیز در قالب تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح ملی «شهید سلیمانی؛ هر پایگاه یک خدمت» را طی تفاهم نامه همکاری میان سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت به امضا رساندند. در این پویش بنا است که هر پایگاه بسیج در سراسر کشور حداقل یک خدمت را ارائه کند که می‌تواند در قالب کمک‌های مومنانه اعم از توزیع بسته‌های غذایی، غذای گرم، تهیه جهیزیه و یا کمک به سالمندان باشد.

 

«مسلم کاشفی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های مسجد جامع لولاگر  در قالب طرح ملی «شهید سلیمانی؛ هر پایگاه یک خدمت»، اظهار کرد: در قالب این طرح بنا داریم، میان 60 خانواده نیازمند بسته های ارزاق را توزیع کنیم.

 

مسئول پایگاه بسیج مسجد جامع لولاگر (واقع در خیابان آذربایجان تقاطع بزرگراه نواب صفوی) افزود: علاوه بر آن در قالب این طرح کمک های نقدی به ارزش 400 هزار تومان به تعداد دیگری از خانواده های نیازمند کمک رسانی و در چند نوبت ماسک و اقلام ضدعفونی کننده بین دو هزار خانواده پیرامون مسجد جامع لولاگر توزیع می شود.

 

وی همچنین از اجرای ویزیت بیماران (تست کرونا) به همت پایگاه بسیج این مسجد خبر داد و گفت: در نظر داریم که آزمایش تست کرونا در درمانگاه مسجد را با قیمت کمتر از دیگر درمانگاه ها و آزمایشگاه ها انجام  دهیم، تا در این شرایط اقتصادی باری از دوش خانواده ها برداریم.

 

مسئول پایگاه بسیج مسجد جامع لولاگر یکی دیگر از محورهای فعالیتی این طرح را پشتیبانی از بیمارستان ها و بیماران مبتلا به کرونا نام برد و بیان کرد: در همین راستا تهیه آبمیوه برای کادر درمان و بیماران کرونایی از سوی فعالان مسجد انجام می شود. علاوه بر این، درصدد هستیم با شناسایی بیماران کرونایی محله به آنها در طول روز سه نوبت به صورت رایگان غذا توزیع کنیم.

 

 وی ضدعفونی کردن معابر و خیابان ها، فروش ماسک با قیمت مناسب در ایستگاه سلامت مسجد، تهیه شیلد و گان برای کادر درمان را از اقداماتی نام برد که در مرحله اول شیوع این بیماری انجام شد.

پایان پیام/ 40