برگزاری کلاس احکام جوانان توسط کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج)

برگزاری کلاس احکام جوانان توسط کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج)

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۹
به همت کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) کلاس احکام جوانان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مسجد خاتم الانبیا (ص) شهر بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر،  به همت کانون فرهنگی هنری مهدی موعود (عج) مسجد خاتم الانبیا (ص) شهرستان بوشهر کلاس احکام ویژه جوانان برگزار شد.

 

کلاس های احکام از سوی کانون فرهنگی هنری مهدی موعود شنبه شب ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با حضور حجت الاسلام محسن اسماعیل پور در مسجد خاتم الانبیاء شهر بوشهر برگزار می شود.

 

با توجه به شیوع بیماری کرونا این کلاس ها با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حفظ فاصله گزاری اجتماعی برگزار می گردد.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور شنبه شب (1 آذر) در کلاس احکام جوانان با اشاره به اینکه بهترین زمان برای پرورش فکری و اعتقادی انسان در سنین کودکی و نوجوانی می باشد اظهار داشت: با شروع پديده بلوغ و آغاز سنين نوجواني انسان به مرحله اي پيشرفته از تفكر دست مي يابد كه او را از دوران كودكي جدا مي كند.

 

وی ادامه داد: با شروع پديده بلوغ، تفکرات جوانان از محدوده محسوسات و امور عيني فراتر رفته و قابليت انتزاعي پيدا مي كند و همزمان با رشد تفكر انتزاعي، رشد اخلاقي نيز گسترش مي يابد و توجه به مذهب و دين نيز معطوف مي گردد.

 

اسماعیل پور اظهار داشت: يكي از جنبه هاي رشد و تكامل انسان رشد اخلاقي است؛ اخلاق ريشه در فطرت آدمي دارد، دستگاه ادراكي بشر به گونه اي آفريده شده كه در برابر خير و نيكي تمايل قلبي نشان مي دهد و در برابر شر و بدي از خود اكراه نشان مي دهد، بايد فطرت را زنده نگه داشت تا جلوي نابساماني را بگيرد.

 

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها در تربیت و رشد اخلاقی فرزندان دارای نقش بسیار کلیدی می باشند تصریح کرد: خانواده مهم‌ترین نهادی است که ارزش‌های اخلاقی را به افراد آموزش می‌دهد، خانواده می‌تواند اعضای خود را به گونه ای تربیت کند که از انحرافات و گمراهی‌های امروزی دوری کند و در عوض یک فضای سالم به وجود بیاورد.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به اینکه نقش خانواده در همه ابعاد زندگی افراد، نقشی غیر قابل انکار می باشد ادامه داد: هر نقشی که خانواده در تربیت و شکل دهی اخلاقیات فرزندان خود پیاده می‌کنند، مستقیماً در جامعه تأثیر می‌گذارد، به همین دلیل می توان خانواده را یک نمونه کوچک شده از جامعه عنوان کرد.

 

وی به نقش تاثیر گذار کانون های فرهنگی هنری مساجد در پرورش جوانان مسجدی و انسان تراز اسلام اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری بستری مناسب در راستای جذب جوانان به مساجد فراهم می کنند و این خود اقدامی بسیار ارزشمند در راستای ارتقا فرهنگی دینی در جامعه اسلامی می باشد.   

 

پایان پیام/ 647