برگزاری سوگواره ایل در کانون های مساجد کشور

برگزاری سوگواره ایل در کانون های مساجد کشور

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۹
دولت آبادی از برگزاری اولین رویداد ملی شعر آیینی (سوگواره ایل) کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

«علیرضا دولت آبادی» امروز یکشنبه (۲ آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ابزار هنر به عنوان یکی از قدرتمند ترین ابزار های انتقال مفاهیم و ارزش ها در جامعه کنونی، از برگزاری اولین دوره شعر آیینی با عنوان سوگواره ایل در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تصریح کرد: با تشکیل دبیرخانه این سوگواره در محل ستاد استان برنامه ریزی لازم جهت اجرای مطلوب این برنامه انجام شده است.
وی با بیان اینکه با وجود بیماری کرونا، همه مراحل این طرح به صورت غیر حضوری و سامانه ای انجام خواهد شد؛ افزود: در طول اجرای این طرح چندین کارگاه آموزشی شعر به صورت مجازی نیز برگزار و در نهایت آثار منتخب در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
دولت آبادی اظهار کرد: این طرح با هدف کشف استعداد های هنری در سطح مساجد، ایجاد رقابت سالم هنری در بین جوانان و نوجوانان و نیز تولید آثار هنری برگزار می شود.
وی افزود: علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد می توانند آثار خود در دو بخش شعر  کلاسیک و آزاد و با موضوعات (قرآن و سیره اهل بیت (ع)، مسجد و گام دوم انقلاب، پیشرفت و امید به آینده، مقاومت و عزت ایرانی) در سامانه بچه های مسجد به آدرس (www.bachehayemasjed.ir) ثبت کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، در پایان خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان و همچنین معاونت فرهنگی سپاه فتح استان در حال اجرا می باشد.

پایان پیام/ 630