بسیج سهم غیرقابل‌انکاری در ایجاد امنیت کشور دارد/بسیج بازوی کانون فرهنگی هنری برای احیای کارکردهای مسجد

بسیج سهم غیرقابل‌انکاری در ایجاد امنیت کشور دارد/بسیج بازوی کانون فرهنگی هنری برای احیای کارکردهای مسجد

تاریخ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام نعمتی قرا با اشاره به بیانات رهبری در خصوص تعامل کانون‌های مساجد با بسیج،گفت: ما هم در سنگر مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری پذیرای فکر، ایده و توان بسیجیان هستیم؛ چراکه بسیج می‌تواند بازوی این کانون‌ها برای احیای کارکردهای مساجد باشد.

حجت‌الاسلام«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری ضمن گرامیداشت چهل و یکمین سالروز تشکیل بسیج به‌فرمان خمینی کبیر(قدس سره الشریف) اظهار کرد:امام راحل آذر سال 67 فرمودند: من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران با تأکید بر اینکه به لطف خدا بسیج در طول عمر بابرکت انقلاب اسلامی در هر جا که نیاز بوده حضوری قوی و فعال داشته، افزود: ما امروز در تمام زوایای زندگی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و... ثمره بسیج را مشاهده می‌کنیم و خوشبختانه هرچه از عمر بابرکت این نهاد مقدس می‌گذرد خدمات و آثارش بیشتر در جامعه دیده می‌شود.

 

وی بابیان اینکه بسیج از خود مردم و برای خود مردم است، اذعان کرد: بسیج با حضور مقتدرانه خود در عرصه‌های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی، سازندگی، علمی و... در راستای پیشرفت و توسعه ایران اسلامی گام برمی‌دارد و قدردان این مجاهدت‌های بسیجیان هستیم.  

 

حجت‌الاسلام نعمتی قرا با تأکید بر اینکه حضور پرشور نوجوانان و جوانان بسیجی در عرصه‌های مختلف نشان از عمق افق فکری حضرت امام خمینی(ره) نسبت به تشکیل بسیج 20میلیونی دارد، اظهار کرد: بایستی امروز از فرمان امام خمینی(ره) برای تشکل بسیج 20میلیونی به‌عنوان معجزه قرن تعبیر شود چراکه این عالم فقید از روزهای اول پیروزی انقلاب با کمترین هزینه چنین نهاد مقدسی را بنا نهاد که امروز برای دوام و استمرار انقلاب اسلامی یک ظرفیت محسوب می‌شود.

 

وی ضمن تحسین اقدامات ضد کرونایی بسیج در قالب قرارگاه پدافند زیستی اشاره کرد و گفت: در مواجه با کرونا با توجه به محدودیت‌ها این بسیج بود که وارد کارزار شد و خدماتی از قبیل ضدعفونی معابر عمومی، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، منازل، مساجد، اماکن پرتردد و...، تولید و توزیع ماسک، تولید گان بیمارستانی و کمک به بهبود بیماران کرونایی ارائه کرد.

 

حجت‌الاسلام نعمتی قرا بابیان اینکه محرومیت‌زدایی، کمک به سیل‌زدگان و... پیشانی فعالیت‌های بسیجیان در قالب گروه‌های جهادی است، تصریح کرد:  بسیجیان همانند بچه‌های مساجد محلات در زمان بحران سیل سال گذشته ازجمله نیروهای امدادرسان بودند که در ساعات اولیه وقوع سیل به کمک مردم شریف مازندران شتافتند.

 

وی با تأکید بر اینکه بسیج در تمام عرصه‌ها و بحران‌ها حرف اول را می‌زند و اگر بسیج نبود کشور دچار مشکل می‌شد، خاطرنشان شد: از ظرفیت این گفتگو استفاده می‌کنم و در این مجال از یکایک بسیجیان سلحشور و جان‌برکف جمهوری اسلامی ایران در جای‌جای این مرزوبوم قدردان می‌نمایم.

 

حجت‌الاسلام نعمتی بابیان اینکه روزگاری بسیجیان با لبیک به ندای رهبری در جبهه‌های نبرد علیه رژیم بعث حاضر شدند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک ایران اسلامی توسط دشمن تصاحب شود، افزود: امروز نیز بسیج سهم غیرقابل‌انکاری در ایجاد آرامش، امنیت و نظم در کشور دارد .

 

وی به بیانات تاریخی رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص تعامل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با پایگاه‌های مقاومت بسیج اشاره کرد و گفت: ما هم در سنگر مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پذیرای فکر، ایده و توان بسیجیان هستیم؛ همچنین در چیدمان هیئت مؤسس کانون فرهنگی هنری، جایگاه فرمانده پایگاه بسیج به‌درستی ترسیم‌شده وقطعا حضور این سربازان گمنام نظام در چارت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی بسیار انگیزه‌بخش و راهگشاست و در پیشبرد اهداف کانون‌های مساجد که احیای کارکردهای این پایگاه‌های دینی است، به‌عنوان بازوی قدرتمند یاری‌رسان ما خواهد بود.

پایان پیام/ 286