اساسنامه مساجد برای اصلاح امور این اماکن مقدس در استان زنجان تدوین می شود

اساسنامه مساجد برای اصلاح امور این اماکن مقدس در استان زنجان تدوین می شود

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام کرمی از تدوین اساسنامه مساجد برای اصلاح امور این اماکن مقدس خبر داد و گفت: این اقدام در راستای رونق بخشی و افزایش کارایی و شکوفایی مساجد انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در جمع خبرنگاران از تدوین اساسنامه مساجد در استان خبر داد و گفت: این اساسنامه با هدف استفاده بهتر از مساجد تدوین شده است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی ادامه داد: رونق‌بخشی و افزایش کارایی و شکوفایی هرچه بیشتر مساجد، برقراری روح وحدت و تعاون بین ارکان مدیریت مردمی مساجد، تقویت جنبه‌های معنوی، انقلابی، تعلیمی و تبلیغی مساجد با حفظ هویت مردمی  از اهداف تدوین این اساسنامه است.

 

وی تصریح کرد: حفظ قداست، سلامت و امنیت مساجد و دور ماندن از منازعات بیرونی، هماهنگی و هم‌افزایی نهادهای مرتبط با مساجد، ساماندهی و اصلاح رویه‌ها و نظام‌های مدیریت مساجد نیز از دیگر اهداف اساسنامه مساجد است.

 

کرمی افزود: برنامه‌ریزی برای جلب مشارکت مردم و ارگا‌‌ن‌ها و تامین نیازمندی‌های مساجد و برنامه‌ریزی برای آموزش ائمه جماعات، هیئت امنا و نیروهای فعال مسجد از جمله اقداماتی است که در قالب این اساسنامه انجام خواهد شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان افزود: شورای سیاست‌گذاری مساجد شامل نماینده ولی فقیه در استان، مدیرکل اوقاف زنجان، فرمانده سپاه استان، مدیر ستاد اقامه نماز، رئیس کانون‌های فرهنگی استان، نماینده تام‌الاختیار اوقاف و سازمان تبلیغات، نماینده ائمه جماعات است.

 

وی تصریح کرد: تاسیس و انحلال مرکز رسیدگی به امور مساجد، تدوین و اصلاح اساسنامه مرکز رسیدگی، رونق بخشی به افزایش کارآیی و شکوفایی هر چه بیشتر مساجد، تبیین جایگاه مسجد به عنوان مهمترین و اصلی ترین پایگاه دین، معنویت و اخلاق اسلامی، برقراری روح وحدت، تعاون و تعهد بین گروه‌های جامعه،  شناساندن اهمیت و نقش مساجد در حیات اجتماعی جامعه،  جلب و جذب مشارکت‌های مردمی و احیا و تقویت اندیشة اسلامی در جامعه و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی از جمله فعالیت‌هایی است که این شورا انجام خواهد داد.

 

کرمی از وجود یک هزار و ۴۰۰ مسجد در استان زنجان خبر داد و افزود:  از زمان اجرای طرح تعطیلی‌های کرونایی مساجد فقط برای گفتن اذان باز است.

پایان پیام/ 693