ادارات ارشاد برای کسب رتبه در«ایران قوی» کمک کار کانون های مساجد باشند

ادارات ارشاد برای کسب رتبه در«ایران قوی» کمک کار کانون های مساجد باشند

تاریخ انتشار : ۳ آذر ۱۳۹۹
زارع ضمن قدردانی از تلاش ادارات ارشاد شهرستان های مازندران برای همراهی با کانون های مساجد استان برای ثبت فعالیت در سامانه بچه های مسجد و کسب رتبه در رویداد فهما ۹۸، گفت: این همکاری برای کسب رتبه در«ایران قوی» تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(2آذر) در وبینار با رؤسای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان های آمل، بابل، بهشهر، تنکابن، چالوس، قائمشهر، نکا و نوشهر با دستور جلسه ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته درخصوص راه اندازی و صدور مجوز الکترونیکی کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: طی نامه‌ای که در تاریخ ۱۲ مرداد به رؤسای کانون‌های مساجد استان ابلاغ و هماهنگی‌ای که ایجاد شد در شورای اداری گفته شد فعالیت‌های ما چه در ارشاد اسلامی و چه در کانون‌های مساجد با هم هم‌پوشانی دارد و از هم جدا نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران افزود: برای تحقق این مهم در گام اول همراهی و همدلی در شهرستان‌ها بین رؤسای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ها نیاز است که باید رعایت شود، نکته مهم بحث ثبت مجوزهای صادره است که باید ماهانه رصد شود.

 

وی خواستار برگزاری وبینار دوم با دستور کار این جلسه در دی ماه سال جاری با هدف ارزابی عملکرد شهرستان ها در حوزه کانون های مساجد شد و گفت: مشکلات زیادی وجود دارد که می‌طلبد در این فرصت تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری و دینی همزمان با محدودیت کرونایی،  کارهای فرهنگی و هنری به زمین نماند چرا که بخشی از وقت فعالان این حوزه آزاد است.

 

زارع اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌ها و روستاها با همکاری بخشداری رصد شود که کدام یک از روستاهای با ظرفیت هزار نفر راه دسترسی ندارند همت شود‌ تا با پیگیری رؤسای ادارات تابعه مشکلات مرتفع شود و فعالیت فرهنگی دینی در آن روستا ها رونق پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش ادارات ارشاد شهرستان های استان برای همراهی با کانون های مساجد استان برای ثبت فعالیت های کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد و کسب رتبه در رویداد فهما 98، اظهار کرد: امسال فهما با عنوان «ایران قوی» درحال اجرا است.

 

زارع افزود: این طرح در گام دوم انقلاب هم یکی از برنامه‌هایی است، که انتظار می رود همانند فهما 98 کانون های مساجد مازندران رتبه های برتر را از آن خود نمایند.

 

وی در پایان تاکید کرد: هر فعالیتی که در مساجد انجام شود خروجی آن ظرفیت در فهما و طرح ملی «ایران قوی» خواهد بود که می طلبد رؤسای ادارات ارشاد شهرستان ها برای کسب جایگاه های برتر کشوری بین سایر مساجد در کنار کارشناسان ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان پای کار باشند.

 

به گزارش شبستان، در این وبینار حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران و «سید علی علوی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران حضور داشتند.

پایان پیام/ 286