مجالس مجازی توبه و التجاء برای عبور از بحران کرونا در مساجد برگزار شود

مجالس مجازی توبه و التجاء برای عبور از بحران کرونا در مساجد برگزار شود

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین ربانی‌نژاد تاکید کرد: مجالس توبه و التجا به خداوند برای عبور از بحران کرونا با حضور محدود مردم و حتی در صورت مهیان نشدن زمینه حضور مردم، به صورت مجازی در مساجد برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «علی ربانی نژاد» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه حدود یک ماه پیش به بیماری کرونا مبتلا شده است، اظهار کرد: به دستور پزشک، سه هفته در منزل در قرنطینه بودم و الحمدالله چند روزی است با بهبود وضعیت جسمی ام از قرنطینه خارج شده ام اما هنوز پزشک معالجم اجازه حضور در مسجد را نداده است.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) (واقع در تهران، خیابان دماوند، خیابان شهید منتظری، انتهای خیابان شهید اسدی) افزود: فعالیت این مسجد در دوره ابتلای بنده به ویروس کرونا تعطیل نشد و در این مسجد که پیش از این سه نوبت در روز باز بود طی هفته های اخیر، ظهرها و شب ها باز است تا کسبه بتوانند اطراف این مسجد مشکلی برای اقامه نماز نداشته باشند. همچنین یکی از دلایل فعالیت مستمر این مسجد در دوره شیوع کرونا، امکان خدمت رسانی به نیازمندان و کارگران فصلی است که الحمدالله با همراهی نمازگزاران این مسجد و خیران، این روند هیچ گاه متوقف نشده است.

 

وی افزود: همه برنامه های مسجد امام حسن عسکری (ع) در دوره شیوع ویروس کرونا اعم از اقامه نماز و برگزاری مجلس در مناسبت های مذهبی، مطابق با دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا و بیانیه های مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می شد و همین روند با حساسیت بیشتری طی یک ماهی که بنده به ویروس کرونا مبتلا شدم، ادامه دارد. پایگاه های بسیج برادران و خواهران با حساسیت شدیدی رعایت پروتکل های بهداشتی را اجرا می کنند.

 

ربانی نژاد در ادامه با بیان اینکه مساجد و مجالس ذکر اهل بیت (ع) مراکز نور هستند، گفت: مردم باید در حالت عادی و به ویژه در زمان بحران ها همچون وضعیت کنونی جهان در پی شیوع ویروس کرونا با پناه بردن به این مراکز از خداوند متعال رفع بلایا را تقاضا کنند.

 

وی افزود: برگزاری مراسم مذهبی ولو به صورت محدود و حتی مجازی در مساجد و سایر مراکز دینی حتما در بهره مندی از الطاف و رحمت خداوند موثر است. مردم این موضوع را جدی بگیرند و ضمن رعایت کامل نکات بهداشتی و مقررات وضع شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، از التجا به درگاه الهی غفلت نکنند تا به این صورت هرچه زودتر در امتحان کرونا پیروز و سربلند شویم.

 

امام جماعت مسجد امام حسن عسکری (ع) با بیان اینکه همه به ویژه مسجدی ها و مومنان باید استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و شستن دست ها را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: هرگونه سهل انگاری در این زمینه ضمن اینکه می تواند برای خود شخص، گرفتاری هایی ایجاد کند، موجب مدیون شدن نسبت به دیگران نیز است.

 

پایان پیام/ 397