تحقق بیمه مسئولیت و حوادث کانون‌های مساجد در آینده نزدیک

تحقق بیمه مسئولیت و حوادث کانون‌های مساجد در آینده نزدیک

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹
طاهریان با اشاره به تحقق برخی مطالبات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: به زودی بحث بیمه مسئولیت و حوادث در مورد کانون‌ها محقق می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست مجازی رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با «مرتضی  طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما و «جواد عبادی»، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های مساجد، عصر دوشنبه، 3 آذر در بستر فضای مجازی برگزار شد.

 

«مرتضی طاهریان» در این نشست مجازی طی سخنانی ضمن تاکید نسبت رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور گفت: تا جایی که ممکن است از برگزاری برنامه ها و فعالیت های جمعی خودداری شود و عموم فعالیت های کانون ها در بستر فضای مجازی بروز ظهور داشته باشد.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه به برخی مطالبات کانون ها و اقداماتی که در این عرصه به منصه ظهور رسیده است اشاره کرد و گفت: به زودی بحث بیمه مسئولیت و حوادث در مورد کانون‌ها محقق می شود.

 

وی در ادامه به 14 کانون فرهنگی هنری که در حال حاضر در سامانه بچه های مسجد بیشترین امتیاز را کسب کردند اشاره و به این شرح کانون های مذکور را معرفی کرد:
 
استان خراسان شمالی-اسفراین- کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(س)
استان خراسان جنوبی- بیرجند-کانون فرهنگی خاتم الانبیا
استان خراسان جنوبی- نهبندان- کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)
جنوب استان کرمان-کهنوج-کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع)
استان فارس-کازرون-کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور
استان چهار محال و بختیاری-فارسان- کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی(عج)
جنوب استان کرمان-قلعه گنج-کانون فرهنگی باقرالعلوم(ع)
استان چهار محال و بختیاری-شهر کرد-کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان
استان کرمانشاه-گیلان غرب-کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)
استان یزد-شهر یزد-کانون فرهنگی هنری غدیر
استان فارس- شیراز-کانون فرهنگی هنری شهید حسین عبداللهی 
استان خراسان جنوبی- بیرجند- کانون فرهنگی هنری شهید محسن حججی 
استان چهار محال و بختیاری-بن-کانون فرهنگی هنری خاتم النبی(ص)
استان تهران-ری-کانون فرهنگی هنری راوی نور

 

در ادامه جواد عبادی در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه طرح شبکه رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دو سال است که در مجموعه ستاد فهما در حال پیگیری است، اظهار کرد: در این راستا تاکنون اقدامات ارزنده‌ای به منصه ظهور رسیده تا جایی که امروز شاهد شکل‌گیری شبکه‌ای منسجم و توانمند تحت عنوان شبکه رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد هستیم که بیش از 1200 کانون منتخب در سراسر کشور در آن عضویت داشته و در آن فعالیت می کنند.

 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های مساجد، ادامه داد: نخستین رویداد ملی فهما سال گذشته برگزار شد و امسال با شعار ایران قوی دومین دوره آن برگزار می‌شود، این رویداد که اکنون در بستر فضای مجازی نیز حرکت خود را ادامه می دهد می تواند گامی مثبت در راستای انسجام و تحقق شبکه سازی میان کانون های مساجد باشد.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به رویداد ملی ایران قوی افزود: اجرای این طرح با بهره گیری از سامانه بچه های مسجد و نیز با استفاده از ظرفیت رابطین کانون ها در سراسر کشور می توانند به تحقق این مهم یعنی استقرار شبکه سراسری کانونها کمک کرده و این مراکز منتخب می توانند بازویی برای ارتقای سطح کیفی فعالیتها در رویداد فهما باشند.

 

عبادی ضمن اشاره به رفع برخی ابهامات مبتنی بر تجارب سال گذشته گفت: امسال مدیران کانون ها می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد و حضور در ناحیه کاربری به جدول بخش طرح ملی ایران قوی مراجعه کرده چراکه تمامی موارد در این بخش توضیح داده شده است.

 

وی تصریح کرد: براساس معماری سامانه؛ هر فرد علاوه بر شأن حقوقی یک شان حقیقی نیز دارد تا کارکرد فردی حفظ شود چراکه ممکن است فردی که امروز به عنوان مدیر کانون فعالیت می کند در آینده عضو کانون باشد اما سابقه فعالیت اش در سامانه وجود دارد.

 

وی گفت: امتیازات کسب شده سال گذشته در رویداد فهما اکنون ثابت شده و تغییری ندارد، بنابراین کانون در امتیاز سال گذشته امکان دخل و تصرف ندارد اما امتیاز سال جاری تغییر کرده و بر اساس فعالیت هر کانون در حال افزایش است. 

 

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های مساجد، در ادامه به ارایه توضیح در رابطه با شاکله محتوای ارایه شده از جدول طرح ملی ایران قوی در سامانه بچه های مسجد پرداخت و گفت: فرم ها صرفا در یک بخش متمرکز نشدند یعنی برخی از آنها در بخش اطلاعات کانون‌ها وجود دارد و برخی دیگر در بخش ایران قوی که با کلیک روی هر رواق، فرد می تواند وارد موضوعات طرح ایران قوی شده و موارد مربوط را ثبت کند؛ همچنین بخش کارتابل در سامانه بچه های مسجد همانند اتوماسیون های رایج عمل کرده به این معنا که اگر درخواستی از سوی مدیر کانون ثبت شود در این بخش می تواند پاسخ آن را دریافت کند.

 

پایان پیام/ 9