پیام تسلیت رئیس ستاد فهما به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام راستگو/ولایت‌مداری که عمرش را صرف علم‌آموزی کرد

پیام تسلیت رئیس ستاد فهما به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام راستگو/ولایت‌مداری که عمرش را صرف علم‌آموزی کرد

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی، با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت حجت الاسلام و المسلمین راستگو، آن مرحوم را نمونه‌ای ولایت‌مدار دانست که عمر خویش را صرف علم‌آموزی کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای  (فهما)، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور طی صدور پیامی درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدحسین راستگو» از روحانیون تاثیرگذار و فعال در عرصه تعلیم و تربیت را تسلیت گفت.

 

 
متن پیام حجت الاسلام و المسلمین ارزانی به شرح زیر است:

 

وَبَشِّرِالصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّالِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
 
 
درگذشت استاد عالیقدر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن راستگو، مؤسس «مکتب درسی راستگو» و مرد راستی و درستی، پژوهشگر فقه، اصول، تعلیم و تربیت و مبتکر شیوه نوین آموزش و تربیتِ همراه با تفریح و سرگرمی برای کودکان؛ که بیش از چهل سال از عمر ارزشمند خود را صرف پرورش و آموزش «علمی – دینی – اخلاقی» کودکان و نوجوانان این مرز و بوم، بر مبنای اخلاق، گفتار و رفتارِ اسلامی نمود؛ مایه تأثر اینجانب، علماء، فقهاء و مردمِ عزیز و دانش‌دوست ایران اسلامی گردید؛ ایشان، نمونه کم‌نظیر ولایت‌مداری و انقلابی بود که عمر شریف و پربرکت خویش را وقف علم‌آموزی و آموزش نمود.

 

 
 نحوه مربی‌گری نوین ایشان چنان بود که در ضمن آموزش و تربیت صدها هزار کودک، نوجوان و جوان در داخل کشور، جهان اسلام را مجذوب روشِ خاصِ خود نمود و در ده‌ها کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی، به اجرای برنامه‌های تربیتی و آموزشی پرداخت. 

 

 
مدیریت مرکز مربی کودک حوزه علمیه قم و اجرای صدها برنامه آموزشی و تربیتی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های بی‌شما در اقصی‌نِقاط کشور، تنها گوشه‌ای از خدمات صادقانه ایشان در زمان حیات ارزشمندشان می‌باشد و بنده نیز حدود سه دهه افتخار آشنایی و همکاری با ایشان را داشته و از نزدیک در ارتباط با روشِ آموزشی و مربی‌گری ایشان بوده و درس‌ها آموخته‌ام.

 

 
اینجانب از سوی خود و همکارانم در کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور شد، درگذشت این عالم مجاهد را به به محضر مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه، علاقه‌مندان و خانواده معزّز و محترم ایشان تسلیت عرض نموده و ازدرگاه خداوندسبحان برای آن مرحوم غفران ورحمت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت ‌نمایم. 
 
 
حبیب‌رضا ارزانی
مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور 
 

پایان پیام/ 9