احتکار با سبک زندگی ائمه(ع)درتضاد است/از رعایت حقوق دیگران تا پرهیز از ریاست طلبی

احتکار با سبک زندگی ائمه(ع)درتضاد است/از رعایت حقوق دیگران تا پرهیز از ریاست طلبی

تاریخ انتشار : ۴ آذر ۱۳۹۹
حجت الاسلام نعمتی با اشاره به اینکه ایمان‌گرایی و سودرسانی به برادران دینی مورد تاکید امام حسن عسکری (ع) است، گفت: شیعه باید در عمل ایمان واقعی داشته باشد، مصداق عدم رعایت این خواست امام (ع) احتکار ماسک، روغن نباتی و ... است.

حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا»  درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری ضمن تبریک به مناسبت ولادت باسعادت امام یازدهم شیعیان امام حسن عسکری(علیه السلام) به عمر کوتاه و امامت ۶ ساله آن امام همام اشاره کرد و گفت: سراسر زندگی ایشان درس و عبرت بود امروز در زندگی دینی و اجتماعی خودمان معضلاتی داریم چرا که از سبک زندگی ائمه (علیهم السلام) مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم که حاصلش این نابهنجاری است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد مازندران مشکلات و معضلات امروز یا نتیجه حرکت در مسیر اشتباه و یا به جهت عمل نکردن به فرامین قرآن و ائمه معصومین(علیهم السلام)است،  افزود: اگر سبک زندگی امام حسن عسکری(علیه السلام) در جامعه جاری و ساری باشد قطعاً بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و... را شاهد نخواهیم بود.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با اشاره به حدیثی از پدر بزرگوار امام زمان(عج)، گفت: یاران ما کسانی هستند که برادران دینی خودشان را بر خود مقدم می دانند، وقتی مقام معظم رهبری بحث رزمایش مومنانه را مطرح کردند دیدیم که چطور مردم در صحنه حاضر شدند از مال خود مایه گذاشتند حتی اقشار ضعیف و متوسط حضور بهم رساندند، این یعنی همان مقدم دانستن دیگران بر خود!

 

وی اذعان کرد: بیشترین ثروت دست اقلیت مردم است اگر ثروتمندان حقوق سایر مردم جامعه را رعایت کنند ما نباید یک فقیر داشته باشیم. به فرموده اما حسن عسکری(ع) شیعیان واقعی کسانی هستند که از آنچه که ما نهی کردیم دوری کرده و آنچه که دستور داده عمل کنیم.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه احترام به برادران دینی « مومنان» از دیگر سفارشات آن حضرت است، تصریح کرد: امروزه آستانه تحمل مردم و عمل به قوانین توسط به مردم کم شده است، طبق آمار دو سال گذشته16میلیون پرونده قضایی وارد دستگاه قضا شد یعنی ۳۲ میلیون نفر درگیر پرونده قضایی بودند که نتیجه تجاوز به حقوق یکدیگر است اگر به دیگران احترام بگذاریم شاهد این همه پرونده و نابسامانی در جامعه نخواهیم بود.

 

وی بیان کرد: شیعه واقعی باید در عمل شیعه باشد نه که فقط اسم داشته و در عمل توخالی باشد؛ امروزه در بازار با توجه به بحران اقتصادی، برادر به برادر خودش رحم نمی‌کند، برخورد بانک‌ها در بحث بازپرداخت اقساط توسط مردم را ببینید.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: امام حسن عسکری (ع) یک سری توقعات و انتظارات ویژه از شیعه خودش دارد؛ شیعه باید اهل تفکر و اندیشه باشد، شیعه باید این دو بال اندیشه و تفکر را در کنار هم داشته باشد، امام (ع) فرمودند: فکر شیعه ما به‌روز و پویا باشد، در مذاهب اهل سنت راه علم بسته است  به طور مثال در رابطه با رحم اجاره‌ای شیعه حرفی برای گفتن دارد ولی اهل سنت سکوت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه ایمان‌گرایی و سودرسانی دیگر خصوصیتی است که امام حسن عسکری (ع) از ما شیعیان توقع دارد، افزود: شیعه باید ایمان واقعی داشته باشد و ایمان شیعه در عمل مشخص می‌شود، مصداق عدم رعایت این خواست امام (ع) احتکار ماسک، روغن نباتی و ... است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه اعتقاد و باور به مرگ و حسابرسی در قیامت انتظار دیگر این امام بزرگوار از شیعیان است، اظهار کرد: کسی که بداند مرگ حتمی است جلوی بسیاری از فجایع، اختلاس ها، رشوه ها، پایمال شدن حقوق دیگران، و... را می‌گیرد. بسیاری از فجایع آسیب‌های اجتماعی فساد و ... در پی نادانی است. مرگ برای همسایه نیست شیعه واقعی باید به مرگ فکر کند.

 

وی با بیان اینکه امام از ما می خواهد در همه موارد از بهترین‌ها باشیم،گفت: برپایی نماز به بهترین وجه باشد، نمازخواندن برخی‌ها در ۳۰ ثانیه انجام می‌شود.امام می فرماید در همه ابعاد از بهترین ها باشید.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه برخی از مسئولان در حوزه اقتصادی و سیاسی نابسامانی‌هایی به وجود می آورند ، افزود: این زیبنده شیعه واقعی نیست .شیعه باید در بین جوامع بشری الگو و نمونه باشد.

 

وی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند از ریاست طلبی پرهیز کنید چرا که از صفاتی است که هم گمراه‌کننده و هم خطرناک است، خاطرنشان شد: استواری بر دین در دوران آخر الزمان مهم است؛ حفظ دین در این دوران سخت می شود، بدتر از این است که یک آهن گداخته را در دست نگه دارید. بازار شبهات امروز داغ است حتی به نام امام رحم نکردند عسگری را دشمنان با عنوان عقیم ذکر می‌کنند!

 

حجت الاسلام نعمتی قرا اذعان کرد: دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دین ندارند. شیعه باید بر دینداری خود استوار باشد، برخی به جهت مشکلات و نابسامان اوضاع اقتصادی دین را متهم می‌کنند، در صورتی که این اشخاص بودند که با نام دین اشتباه کردند.دینداری در دوران غیبت کبری امام زمان(عج) بسیار سخت و طاقت فرسا است، ولایت پذیری و اما‌مت پذیزی باید رعایت شود تا به ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) برسیم‌.

 

وی با بیان اینکه چهار کانون فرهنگی هنری مساجد در استان مازندران مزین به نام مبارک امام حسن عسکری(ع) است، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به ویژه این کانون های مزین به نام امام یازدهم شیعیان، در روز و شام ولادت آن حضرت برنامه های متعدد فرهنگی به همراه مولودی خوانی و سخنرانی به دو شیوه حضوری و مجازی به جهت محدودیت های کرونایی برگزار کردند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا ادامه داد: همچنین با توجه به شرایط کرونایی و اهمیت رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی با هدف قطع زنجیره کرونا، بسته های بهداشتی شامل ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط بچه های مسجد بین مردم توزیع شد.

 

وی با یادآوری اینکه نام مبارک امام حسن عسکری(ع) بر پیشانی  16مسجد در استان نقش بسته،اذعان کرد: متاسفانه امام حسن عسکری(ع) امام مظلوم است امیدواریم بتوانیم زمینه پیاده سازی سبک زندگی مدنظر حضرت را بعد از برطرف شدن ویروس کرونا در دورهمی های بچه های مسجد به شیوه  کارگاه‌های سبک زندگی و امام شناسی فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با تاکید براینکه مردم نسبت به فرامین ائمه (علیهم السلام) جاهل هستند، افزود: این مسئولیت بر عهده ما است تا مردم را نسبت به زوایای مختلف یک شیعه واقعی مورد تایید ائمه (علیهم السلام) آگاه کنیم. البته مردم پذیرش ولایت‌پذیری بسیار بالایی دارند و در طول انقلاب این را ثابت کردند، الان هم با این چالش‌ها و تفرقه افکنی دشمنان نظام، مردم در سایه ولایت فقیه، مقتدرانه ایستاده اند.

 

پایان پیام/ 286