همکاری بسیج محلات و کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا/ هم‌افزایی بچه‌های مسجد در لبیک به مطالبه رهبری

همکاری بسیج محلات و کانون‌های مساجد در مقابله با کرونا/ هم‌افزایی بچه‌های مسجد در لبیک به مطالبه رهبری

تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۹
سعادتی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری برای همکاری بسیج و کانون‌های مساجد، گفت: در این راستا اقدامات مشترکی در فعالیت‌های قرآنی، اجرای سرود، تامین و توزیع بسته‌های معیشتی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... انجام شده و می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با تبریک فرا رسیدن روز بسیج به بسیجیان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی در سال 91 طی یکی از سخنرانی های خود فرمودند: «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید،البته با همکاری بسیج ... با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید.» با توجه به این مطالبه جدی مقام معظم رهبری برای تقویت همکاری وهم‌افزایی میان بسیج مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، در طرح و برنامه های تدوینی به این مهم توجهی ویژه داریم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: با توجه به کارکردهای بی بدیل مسجد، هر قدر تعامل نهادهای مسجدی با یکدیگر بیشتر باشد، موفقیت آنها در اجرای برنامه های متنوع تر و جذاب تر و به تبع آن جذب بیشتر اقشار مردم به ویژه نوجوانان و جوانان  افزایش می یابد.

 

وی درباره روند همکاری کانون های مساجد با بسیج مساجد، بیان کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه همکاری بین بسیج محلات و کانون های مساجد منعقد شد و تعامل بسیج و کانون های مسجدی در این چند سال اخیر بی نظیر بوده است.

 

سعادتی اضافه کرد: در این تفاهم نامه که به امضای حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت الاسلام والمسلمین «احسان رضایی»، رییس سازمان بسیج مساجد و محلات رسید، هم ماموریت‌های هر دو نهاد در مسجد و محله تفکیک وهم محورهای مشترک همکاری آنها مشخص شده است. در این راستا اقدامات مشترکی در عرصه فعالیت های قرآنی، اجرای سرود، تامین و توزیع بسته های معیشتی با کمک مردم، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ... انجام شده و می شود.

 

سعادتی تاکید کرد: هم بسیج وهم کانون های مساجد هر دو مولود انقلاب اسلامی و از تشکل‌های انقلابی و جهادی هستند البته مطمئناً ماموریت های بسیج فراگیرتر و شامل عرصه های متنوع تری می شود اما کانون های مساجد صرفاً در عرصه های فرهنگی و هنری اعم از کتابخانه های مساجد، فعالیت های علمی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی، راه اندازی گروه های هنری سرود، آموزش و انجام فیلم سازی، اجرای نمایش، انجام هنر های تجسمی، ادبیات و شعر و موارد مشابه فعالیت می کنند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد همان طور که در اساسنامه ستاد هماهنگی آن  آمده است، کاملا تحت نظارت و هدایت ائمه جماعات است و ما کانون های فرهنگی هنری را جزو بازوان ائمه جماعات در عرصه های فرهنگی هنری می دانیم.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما درباره برنامه مشترک بسیج و کانون های مساجد برای هفته گرامیداشت بسیج امسال، بیان کرد: امسال نیز برای بزرگداشت هفته بسیج با همکاری بنیاد شهید در ۱۵ استان کشور گروهای سرود کانون های مساجد در بیش از ۷۵ نقطه اجرای میدانی دارند. علاوه بر این، در استان های مختلف در طرح غربالگری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و جمع آوری کمک های مردمی، کانون های مساجد با بسیج ارتباطی وثیق و نزدیک دارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، در طرح ملی «روح مقاومت» که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اجرا شد و طرح ملی «سه شنبه های تکریم» ویژه تقدیر و تجلیل از خانواده معظم شهدا در بیش از شش هزار محله، بسیج و کانون های مسجدی همکاری بی نظیری داشتند.

 

پایان پیام/ 9