۳۸۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان وجود دارد

۳۸۰ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان وجود دارد

تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۹
حجت الاسلام یارمحمدی تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان را ۳۸۰ باب کانون خواند و گفت: بعد از شهر زنجان با ۱۶۶ باب کانون، شهرستان های خدابنده و ابهر بیشترین تعداد کانون های مساجد را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان امروز در دیدار با سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تعداد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان را 380 باب کانون خواند و گفت: بعد از شهر زنجان با 166 باب کانون، شهرستان های خدابنده و ابهر بیشترین تعداد کانون های مساجد را به خود اختصاص داده اند.

 

حجت الاسلام یارمحمدی تصویب اساسنامه کانون های مساجد را در راستای انسجام بخشی به کانون های مساجد در کشور را یادآور شد و گفت: در این طرح اطلاعات مربوط به کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد به ثبت می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه پیش از تصویب این اساسنامه سرانه ای در اختیار کانون های مساجد قرار می گرفت، ادامه داد: با راه اندازی سامانه فهما، اختصاص اعتبار تنها به کانون های فعال تعلق می گیرد.

 

این مقام مسئول به اجرای طرح ملی فهما در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طرح ملی فهما 2 با عنوان ایران قوی یک طرح ویژه به شمار می رود که ذیل زیست‌بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است.

 

به گفته یارمحمدی، طرح ملی ایران قوی، زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت دارد به گونه‌ای که همان قالب‌های دوازده‌گانه تعریف شده‌ای که در قالب رواق‌ها و شبستان‌ها در رویداد فهما طراحی شد بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد اما با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی».

 

وی با بیان اینکه بیش از 10 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان هستند، گفت: 68 درصد از کانون های مساجد استان، روستایی است.

پایان پیام/ 73