۱۲۰۰ بسته گوشت قرمز میان نیازمند آبادان و خرمشهر توزیع شد

۱۲۰۰ بسته گوشت قرمز میان نیازمند آبادان و خرمشهر توزیع شد

تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۳۹۹
قانعیان از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته گوشت قرمز میان نیازمندان منطقه آزاد اروند با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) و مشارکت ستاد کانون های مساجد منطقه آزاد اروند در قالب طرح نذر قربانی ربیع الثانی خبر داد.

«حسین قانعیان» ظهر امروز (پنج شنبه ۶ آذر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری (ع) و همچنین تسلیت به مناسبت فرارسیدن وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: به مناسبت این دو رویداد مهم و ارزشمند طرح نذری گوشت قرمز قربانی ربیع الثانی به همت برنامه تلویزیونی «سمت خدا» با همکاری موسسه خیریه حضرت خدیجه (س) و مشارکت ستاد کانون های مساجد منطقه آزاد اروند انجام شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند افزود: پس از اعلام موسسه حضرت خدیجه (س) در خصوص توزیع گوشت قرمز قربانی در میان خانوارهای بی بضاعت، شناسایی نیازمندان دو شهرستان آبادان و خرمشهر توسط ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند با همکاری موسسات خیریه و کانون های مساجد این منطقه در دستور کار قرار گرفت که زمینه بهره مندی یک هزار و ۲۰۰ خانواده نیازمند سطح دو شهرستان از این کمک ها فراهم شد.

 

وی تصریح کرد: این اقدام خیرخواهانه در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری در خصوص کمک های مومنانه به نیازمندان است.

 

قانعیان یکی از علل کوچک تر شدن سفره برخی از مردم به ویژه نیازمندان را گسترش و شیوع بیماری کرونا ویروس دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط موجود ناشی از تحریم ها، وضعیت اقتصادی و شیوع بیماری کرونا در منطقه و کشور کمک به نیازمندان وظیفه شرعی همه انسان هاست.

 

وی با بیان اینکه این طرح ابتدای هر ماه قمری همزمان در سراسر کشور صورت می پذیرد اضافه کرد: گوشت های قربانی با مشارکت خیرین میاننیازمندان در سطح کشور توزیع می شود که در طرح قربانی ماه ربیع الثانی منطقه آزاد اروند نیز علاوه بر سایر استان های دیگر مشمول بهره مندی از آن شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند ابراز کرد: جامعه هدف ما نیازمندان شناسایی شده شهرستان های آبادان و خرمشهر به ویژه روستائیان و مستضعفانی است که در حاشیه این دو شهرستان سکونت دارند که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد و توانستیم در این حرکت خیرخواهانه سهمی داشته باشیم.

 

وی با اشاره به سهم منطقه آزاد اروند از طرح قربانی ماه ربیع الثانی یاد آور شد: در این طرح سهم منطقه آزاد اروند یک هزار و ۴۴۰ کیلوگرم گوشت قرمز قربانی شده به ارزش ۲ میلیارد ریال بود.

 

پایان پیام/ 660