شهيد فخري‌زاده، شهيدي که ايران قوي در سايه بزرگاني چون او محقق شد

شهید فخری‌زاده، شهیدی که ایران قوی در سایه بزرگانی چون او محقق شد

تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۳۹۹
‌حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني، ضمن محکوميت جنايت ددمنشانه و ترور معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و نوآوري دفاعي (سپند) گفت: شهيد فخري‌زاده، شهيدي بود که ايران قوي در سايه بزرگاني چون او محقق شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن محکوم کردن ترور شهید «محسن فخری‌زاده» اظهار کرد: پس از وقوع انقلاب اسلامی و تحقق استقلال و اقتدار کشور، ایران اسلامی همواره مورد تهاجم بوده است، چه بسیار غیورمردانی که در راه حفظ عزت کشور، مظلومانه به شهادت رسیدند، اما راه آنان ادامه دارد.



رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره  به اینکه غیرت ایرانی هرگز اجازه نداده است که هیچ عامل بیگانه‌ای جرات دخالت در مورد مسایل داخلی و خارجی کشور را داشته باشد، افزود: همین رویکرد منجر به خشم دشمنان و قدرت‌های استکباری بوده و هست، البته که این چنین اقدامات ددمنشانه‌ای نمی‌تواند ملت ایران را از مقاومت و ایستادگی ملت ایران دور کند.



وی با بیان اینکه شهادت افتخار مردم این مرز و بوم است، تصریح کرد: شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران، در عرصه‌های مختلفی شهید تقدیم این نظام مقدس کرده است، از زمان هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان دلاور جبهه‌های جنگ تا شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم، شهدای ترور؛ بزرگ مردانی چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که آوازه رشادت‌هایش جهان را در نوردیده بود و امروز که با فاصله کمتر از یکسال از شهادت وی، دانشمند برجسته «محسن فخری‌زاده» معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) این چنین مظلومانه ترور و به شهادت میرسد.



مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شهادت هنر مردان خداست، امروز ملت ایران قدرتمندتر از همیشه حرکت کرده و در راستای لبیک به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قوی می‌شوند، قوی در تمامی عرصه‌ها چنانکه بودند و هستند و خواهند بود. آنچه که امروز به وقوع پیوست در واقع سرفصلی برای اقتدار دو صدچندان ملت ایران است. 


وی با اشاره به اینکه شهید فخری زاده دانشمندی متعهد و انقلابی بود که عمر خود را صرف خدمت به نظام و انقلاب کرد، افزود: راه او ادامه دارد و هرگز شعله پرفروز خدمت به کشور از دل انسان های وفادار و متعهدی چون او زدوده نمی شود، شهادت برای مردانی چون او، کمال انسانی بود.


حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی با اشاره به فعالیت‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در عرصه پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تحقق بیانات و منویات رهبری گفت: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم اقدامی بود که در سراسر کشور با هدف گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران آغاز شد و ادامه یافت، همچنین چندی قبل نیز طرح ملی ایران  قوی با تاسی از مباحث رهبر معظم انقلاب اسلامی در ستاد فهما شکل گرفت، امروز و با آنچه که به وقوع پیوست با هدف ادامه راه شهیدان و تحقق فرهنگ‌سازی در عرصه جهاد و شهادت، طرح ملی ایران قوی و سه شنبه های تکریم با قوت بیشتری نسبت به گذشته ادامه خواهند یافت.



وی گفت: بچه‌های مسجد ایران قوی را در گستره و شاکله مسجد و با اقتدا به سیره عملی شهیدانی چون شهید  بزرگوار «محسن فخری زاده» ادامه می دهند تا جامعه مومن و انقلابی، نتایج این طرح ملی فرهنگی را از قاب فعالیت های مسجدی دریافت کرده و با فرهنگ سازی که صورت می گیرد راه آنان را ادامه دهند.



رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، در پایان ضمن محکومیت این اقدام تروریستی تاکید کرد: خون شهیدان پایمال نمی شود و عاملان این واقعه منتظر عواقب عمل خود باشند.