برگزاری دوره آموزشی تفسیر زیارت آل یاسین

برگزاری دوره آموزشی تفسیر زیارت آل یاسین

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۹
یونس میجانی گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) در روزهای کرونایی، تداوم اجرای طرح مهر بیکران با محوریت تفسیر زیارت آل یاسین است.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) در روزهای کرونایی، تداوم اجرای طرح مهر بیکران با محوریت تفسیر زیارت آل یاسین است.









مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: طرح مهر بیکران، طرحی سراسری است که سال گذشته از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور برای اجرا در سطح کانون های کشور ابلاغ شده و ما از سال گذشته اجرای این طرح را در دستور کار برنامه های کانون قرار دادیم.




 

 




وی با بیان این مطلب که این طرح سراسری با محوریت قرائت زیارت آل یاسین اجرا می شود، ابراز کرد: به همین منظور جمعه شب ها، حجت الاسلام شهدادی امام جماعت مسجد این زیارت را قرائت کرده و به تفسیر آن می پردازد.





 

 





میجانی ادامه داد: دوره آموزش تفسیر زیارت آل یاسین، امسال هم زمان با آغاز امامت امام زمان (عج) آغاز شده و قرار است در روز نیمه شعبان مسابقه مجازی تفسیر زیارت نامه آل یاسین را برگزار کنیم.




 

 





مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت با اشاره به این که به نفرات برگزیده جوایز ارزنده ای اهدا می شود، اضافه کرد: به ۶ نفر از آقایان و ۶ نفر از بانوانی که در این مسابقه حائز رتبه های برتر شوند جوایزی اهدا می شود.

 

 

 





میجانی بیان کرد: در تلاش هستیم تا تفسیر ارائه شده از زیارت آل یاسین توسط حجت الاسلام شهدادی امام جماعت مسجد امام علی (ع) را به صورت عکس نوشته تولید کرده و در فضای مجازی منتشر کنیم تا مورد استفاده علاقمندان قرار گیرد.









مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اظهار کرد: زیارت آل‌یاسین از زیارت ‌نامه‌های مشهور امام زمان(عج) است که با جمله «سلامٌ عَلی آلِ یاسین» آغاز می‌شود و حاوی ۲۳ سلام بر هر یک از عناوین خاص امام زمان(عج) است و به بخش مهمی از اعتقادات اسلامی و شیعی از جمله توحید، نبوت حضرت محمد(ص)، امامت یکایک ائمه، حقانیت رجعت، مرگ، نکیر و منکر، قیامت، پل صراط، بهشت، جهنم و غیره اشاره دارد که ایمان به آنها برای هر زائری ضروری خوانده است.








وی در خاتمه عنوان کرد: زیارت آل یاسین در کتاب‌های حدیثی مهم و دعایی نقل شده و به تصریح برخی علما، از بهترین زیارت‌های امام زمان(عج) است و می‌توان در کلیه اوقات آن را قرائت کرد.

پایان پیام/ 586