ترور بسیجی مجاهد فخری زاده آغاز دوران پسا ترامپ است

ترور بسیجی مجاهد فخری زاده آغاز دوران پسا ترامپ است

تاریخ انتشار : ۸ آذر ۱۳۹۹
حجت الاسلام نعمتی قرا با اشاره به اینکه ترور شهید فخری زاده را می‌توان آغاز دوران پسا ترامپ دانست، گفت:متأسفانه این ترور بیانگر این‌که ما اعمال فشارهای جاسوسی را باید تحمل‌کنیم. و نباید انگیزه‌های سیاسی این ترور از دید مسئولین و مردم کشور مخفی بماند.

حجت‌الاسلام«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت عروج آسمانی برادر بسیجی استاد برجسته و ممتاز دانشگاه دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده به دست عوامل مزدور و تروریست ، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مفتخر است که در طول حیات چهل‌ساله خود با الهام از آرمان‌های خمینی کبیر(قدس سره الشریف) و منویات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) چنان مردان بزرگی پرورش داده که دشمنان زبون را به استیصال کشانده و هر از چند گاهی، دست به انجام عملیات مذبوحانه زده و دانشمندان ما را به شهادت می‌رسانند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران به تقارن سالروز شهادت مجاهد بسیجی شهید «محسن فخری زاده» با هفته بسیج اشاره کرد و افزود: این شهید والامقام به‌راستی یک بسیجی بود و شهادت این مرد خدا نشانه حقانیت انقلاب و جهادی بودن اهداف والای یادگار امام راحل است.

 

وی بابیان اینکه در طول این چهل سال، کشور عزیزمان ایران اسلامی بیشترین آسیب را از تروریسم دیده ، تصریح کرد: ملت ایران هنوز از یاد نبردند که رئیس‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ با وقاحت از ترور یک ژنرال ایرانی«شهید قاسم سلیمانی» به‌عنوان یک میهمان دیپلماتیک وارد عراق شد سخن گفت.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه ترور شهید فخری زاده را می‌توان آغاز دوران پسا ترامپ و شروع دوران بایدن دانست، گفت:متأسفانه این ترور اخیر بیانگر این‌که ما اعمال فشارهای جاسوسی و عملیاتی سنگین را باید تحمل‌کنیم. و نباید انگیزه‌های سیاسی این ترور از دید مسئولین و مردم کشور مخفی بماند.

 

حجت‌الاسلام نعمتی قرا بابیان اینکه تروریسم به‌عنوان یک پدیده مجرمانه با رشد فزاینده به‌خصوص در دو دهه اخیر همراه بوده و تاکنون در بحث شناسایی و مبارزه با آن موفقیتی حاصل نشده، افزود: امروزه گروه‌های تروریستی با استفاده از تجهیزات و فن‌آوری روز توانسته‌اند تقریباً در هرکجا که اراده کنند اقدامات خود را سازمان‌دهی کرده و به اجرا درآورند و عدم موفقیت در مبارزه با تروریسم نگاه سیاسی است که به این جرم، در محافل بین‌المللی وجود دارد . و گاهی تقسیم تروریسم خوب و تروریسم بد را در مواضع سیاستمداران و مجامع بین‌المللی می‌بینید.

 

وی اضافه کرد: شاید علت این امر را ازیک‌طرف در نبود یک توافق جمعی در سطح جامعه جهانی بر سر تعریف و مصادیق این جرم دانست چراکه به‌ندرت می‌توان در قوانین داخلی کشورها این جرم را به‌صورت یک عنوان مستقل جزایی یافت. همانند نظام موضوعه کیفری ایران راجع به تروریسم فاقد جرم انگاری مستقل است و نظام قانون‌گذاری ضد تروریسم علی‌رغم اینکه جامعه ایرانی به‌خصوص بعد از انقلاب اسلامی قربانی اقدامات تروریستی بوده است جایگاهی در نظام موضوعه کیفری ایران ندارد و تنها تلاشی که در سال‌های اخیر توسط حقوقدانان صورت گرفته است تنظیم« لایحه ضد تروریسم » بوده است که این لایحه نیز در مجلس به فراموشی سپرده‌شده است.

 

 حجت‌الاسلام نعمتی قرا با تأکید بر اینکه برای عدم تکرار این عمل مذبوحانه ابتدا باید ما و  جامعه جهانی به یک تعریف واحد بر سر مصادیق تروریسم برسیم، اظهار کرد: البته قطعاً ترور این دانشمند هسته ایی ایران شهید «محسن فخری زاده» از مصادیق بارز تروریسم است و متأسفانه بار دیگر از ترور و تروریسم آسیب دیدیم.

 

وی خاطرنشان شد: ما در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران و بیش از هزار کانون فرهنگی هنری تحت الامر، این ترور  ناجوانمردانه که به دست صهیونیزم صورت گرفته را محکوم می نمائیم و اعلام می‌داریم که سنگر مجاهدانه شهید فخری زاده را صدها دانشمند مسجدی و بسیجی دیگر به مدد الهی در گام دوم انقلاب اسلامی ایران جهت رسیدن به تمدن نوین انقلاب اسلامی ایران خلق خواهد کرد و همچنین از دستگاه دیپلماسی پیگیری جدی و اقدام متناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی ایران را خواستاریم.

پایان پیام/ 286