خون شهید اعجاز می‌کند/ بچه‌های مسجد با علم و اخلاق، راه شهدا را در ساخت ایران قوی ادامه می‌دهند

خون شهید اعجاز می‌کند/ بچه‌های مسجد با علم و اخلاق، راه شهدا را در ساخت ایران قوی ادامه می‌دهند

تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با بیان‌اینکه خون شهید اعجاز می‌کند، گفت: جوانان بدانند ترور دکتر فخری‌زاده ریشه در ترس و ضعف دشمن مقابل ایران قوی دارد؛ بچه‌های مسجد با حرکت در مسیر علم و اخلاق راه شهدا را برای داشتن ایران قوی ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ترور شهید محسن فخری زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع بار دیگر کوردلی دشمنان و تلاش همه جانبه‌شان برای ممانعت از تحقق ایران قوی را ثابت کرد تلاشی که جز به بن‌بست راه ندارد. از این رو و به منظور بررسی نقش مجاهدت های علمی در تحقق ایران قوی و بررسی رسالت بچه های مسجد در استمرار راه شهدا برای رسیدن به ایران قوی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه مشروح آن تقدیم حضورتان می شود:

 

آیا دامنه شمول آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» شهدای عرصه علم و پیشرفت هسته ای کشور را هم در بر می گیرد و چقدر می توان آنچه را که آنها در میدان علم انجام دادند، در زمره جهاد به حساب آورد؟

 

قرآن می فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» یعنی شما قوای خود را برگیرید و خود را مهیا کنید، این قوا صرفاً نظامی نیست بلکه قوای علمی، سیاسی، اجتماعی و ... را نیز در بر می گیرد چراکه برای مقابله با دشمن انسان باید قوی شود، از این رو، اینکه مقام معظم رهبری مسئله ایران قوی را مطرح و بر آن تاکید می کنند، مربوط به همه عرصه ها می شود. در بیانیه گام دوم انقلاب هم از عرصه های مهم و مورد تاکید، ساحت علم و پیشرفت است.

اگر در قرن های گذشته، سلاح اصلی در مبارزات، شمشمیر، سپر و نیزه بود امروز به تناسب رشد علمی بشر، سلاح های دیگر ما را قوی می کنند. قرآن کریم می فرماید: «وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن كُنتُم مُؤمِنينَ» یعنی اگر شما ایمان دارید باید برتر و بالاتر باشد، طبیعتا کسی که در این مسیر با زحمت و اخلاص، خدمت می کند در زمره مجاهدان در راه خدا قرار دارد و در دایره شمول آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» قرار می گیرد و جایگاهش شهادت است آنهم شهادتی ویژه. چراکه زمانی ما تعبیر شهید داریم و وقتی دیگر تعبیر عالِم شهید؛ شهید «فخری زاده» عالِم شهید است، چراکه هم از نظر مقام علمی در بالاترین رتبه قرار داشت و هم با لطف و عنایت الهی، به مقام شهادت نائل شد.

بنابر تعابیر روایات، بالاتر از مقام شهادت، جایگاهی نیست، اینکه شخصی در بالاترین درجه علم قرار بگیرد و بعد خدا به او توفیق شهادت عنایت کند، بالاترین مقامات است که نصیب هر کسی نمی شود!

 

توسل به ترور و خشونت در مقابل پیشرفت های علمی یک کشور چه ابعادی از پلیدی و دروغین بودن حقوق بشر غربی را نشان می دهد؟

 

دشمن با اینکه داعیه حقوق بشر دارد، اما در عمل خلاف آن را ثابت می کند، قرآن می فرماید: بدترین دشمنان کسانی هستند که حرفی را می زنند و در مقابل آن عمل می کنند، یعنی برای فریب مردم در سخن چیزی می گویند و در عمل چنان می کنند که به فرموده قرآن ای پیامبر! تو را به تعجب می اندازند ...

در دنیای امروز (البته باید مردم دنیا را از حاکمان متمایز کرد) به گونه ای عمل می کنند که سراسر فریب است. انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و ادعاهای ترامپ، رئیس جمهوری کنونی مبنی بر تقلب و فریب قطعی و ... در کشوری که داعیه‌دار است و خود را ابرقدرت می داند، به خوبی این فریب را نشان می دهد؛ چطور کشوری که نمی تواند از قوانین تصویبی خود تبعیت کند، می خواهد به دنیا مدل مطلوب زندگی عرضه کند؟!

علاوه بر این، در زمان اهل بیت(ع)، سیره آن حضرات(ع) به گونه ای بود که حتی اگر شخصی دشنام می داد و مقابل آنها می ایستاد، ائمه(ع) در مقام مناظره و بحث های علمی پاسخگو می شدند اما اینکه  وقتی کسی در علم و فناوری و تکنولوژی جایگاهی ویژه و عالی کسب کرد برای مقابله با او دست به ترور بزنیم و او را حذف کنیم، راهکاری شیطانی و ناجوانمردانه است، چون وی سلاحی در دست نگرفته بلکه او را در مسیر ترور قرار داده اند آنهم با چند نقشه پی در پی تا اگر یکی عمل نکرد، دیگری کارساز شود!! و اینها نیست مگر به دلیل ضعف و ترس دشمن از اتفاقات مبارکی که در ایران اسلامی در حال وقوع است.

از این رو، باید بدانیم اگرچه از دست دادن دکتر فخری‌زاده، فقدانی بزرگ و سبب حزن و اندوه است اما خون شهید اعجاز می کند، قطعاً خون شهید فخری زاده کمک می کند جوانان متعهد ایران اسلامی راهش را ادامه دهند و در همین مسیر حرکت کنند، چراکه راه مقابله با دشمن قوی شدن است و این، تنها راهکار در همه عرصه های سیاسی، نظامی، هسته ای، اجتماعی و حتی اخلاق فردی است.

 

چه ارتباطی بین ترورهای کوردلانه با ممانعت از ایجاد ایران قوی وجود دارد و انتقام سخت مقابل این ترورها در میدان علم چه کیفیتی دارد؟

 

اگرچه فقدان و از دست دادن شهید استاد فخری زاده برای همه مردم بسیار سخت است و مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، وزرا و همه ملت ایران را محزون کرده است، اما مهم آنکه با این ترورها ما مطمئن می شویم مسیر ما مسیر درستی است، شاید بعضا کسانی تردید داشته باشند که این مسیر صحیح است یا نه؟، اما جوانان بدانند اگر دشمن در مقابل علم و دانش و فناوری و پیشرفت ما ایستاده به این معنا است که در خود احساس عجز کرده و در ایران اسلامی قدرت و عزت را دیده است که با رهبری برحق مقام معظم رهبری این مسیر در حال پیموده شدن است.

 

رسالت بچه های مسجد برای ادامه راه این شهیدان و کمک به پیمودن مسیر تحقق ایران قوی چیست؟

 

طرح ملی «ایران قوی» که در ستاد هماهنگی کانون های فهما طراحی شده و در حال اجرا است دقیقاً در راستای قوی شدن بچه های مسجد است، باید توجه داشت داشتن ایران قوی به برکت خون شهدا است خون این شهدای عزیز، درخت تنومند انقلاب را قوی تر می کند بچه های مسجد هم باید با دانش افزایی و حرکت در مسیر علم و اخلاق و آشنایی با ظرفیت های عظیم حاکمیت اسلامی و قوی شدن در حوزه اخلاق و تعاملات، مسیر شهدا را ادامه دهند و پیرو آنها باشند. در طرح ملی «ایران قوی» 12 عرصه فعالیتی دیده شده که کمک می کند این مسیر با موفقیت طی شود.

 

پایان پیام/ 9