برگزاری مجازی مراسم ترحیم شهید فخری‌زاده در مسجد علوی/ ختم قرآن توسط مسجدی‌ها برای شهید

برگزاری مجازی مراسم ترحیم شهید فخری‌زاده در مسجد علوی/ ختم قرآن توسط مسجدی‌ها برای شهید

تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام والمسلمین مقدم قوچانی گفت: مراسم ترحیم شهید فخری‌زاده، امشب به صورت مجازی در مسجد علوی برگزار می‌شود و کل قرآن به نیت این شهید سرافراز و دانشمند هسته‌ای کشورمان توسط اهالی مسجد ختم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین «سید علی مقدم قوچانی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه وقتی ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) تصمیم گرفتند در برابر استعمار و استکبار ایستادگی کنند هر لحظه آماده شهادت بوده و هستند، اظهار کرد: امروزه نیز نسل جوان راه مجاهدان دهه های چهل و پنجاه و رزمندگان دهه شصت را طی می کنند و بدون هیچ ترسی در برابر مستکبران و ظالمان عالم مقاومت می کنند. دشمن که از این مقاومت ملت ما ترسیده است به ترور برترین نیروهای کشورمان اقدام می کند اما بداند که این گونه اقدامات خللی در اراده مستحکم ملت ما ایجاد نمی کند.

 

امام جماعت مسجد علوی (واقع در تهران، خیابان پیروزی، کوچه بستان منش، کوچه شهید غنیان) در ادامه با بیان اینکه ترور دانشمند دانشمند سرافراز و برجسته کشورمان، شهید محسن فخری زاده بر اراده ملت ایران برای ایستادگی در برابر دشمنان افزوده است، افزود: اهالی مساجد کشور حتما به طرق مختلف -مجازی و حقیقی- یاد این شهید مظلوم را زنده نگاه خواهند داشت و پیام ایثار و شهادت طلبی مردم را به جهانیان مخابره می کنند.

 

وی اضافه کرد: اهالی مسجد علوی نیز امشب (یکشنبه، نهم آذرماه) با برگزاری مراسم ترحیم شهید فخری زاده، به صورت مجازی نام این شهید را زنده نگه می دارند و هر یک از اهالی این مسجد نیز کل قرآن را به نیت این شهید سرافراز و دانشمند هسته ای کشورمان قرائت می کنند.

 

حجت الاسلام مقدم قوچانی تصریح کرد: پایگاه بسیج مسجد علوی نیز از ساعات نخستین ترور شهید فخری زاده از طریق شبکه های اجتماعی این مسجد در پیام رسان های مجازی، به معرفی این شهید و ابعاد مختلف ترور این دانشمند هسته ای کشورمان پرداخت و این کار همچنان ادامه دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: دشمن با استمرار حرکت مذبوحانه خود در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان تلاش دارد مانع از پیشرفت ما در دانش هسته ای شود که البته به این هدف خود نخواهد رسید و مسجدی ها با تبیین ابعاد مختلف اهداف دشمن برای انجام این ترورها به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهند کرد که برگزاری مجازی بزرگداشت شهید فخری زاده گامی مهم در این مسیر است.

 

امام جماعت مسجد علوی در پایان گفت: مساجد در خط مقدم مقابله با جنگ دشمن در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستند و با تربیت نیروهای مخلص و مجاهدی همچون شهیدان حججی، فخری زاده و سلیمانی، در برابر زورگویی های دشمنان ایستادگی می کنند.

پایان پیام/ 397