جذب نسل جوان به مسجد از تشکیل گروه سرود تا طراحی تمثال شهدا

جذب نسل جوان به مسجد از تشکیل گروه سرود تا طراحی تمثال شهدا

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹
رمضانی تبار با بیان اینکه باید با استفاده از شیوه های جذاب و متناسب با ذائقه نوجوانان و جوانان زمینه حضور این نسل را در جمع بچه های مسجد فراهم کرد، گفت:تشکیل گروه سرود دانش آموزی شهدای مدافع حرم نمونه ای موفق از فعالیت مسجدی برای جذب نسل نو است.

«حسین رمضانی تبار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت «محسن فخری زاده» مجاهد بسیجی و دانشمند هسته ای ایران اسلامی، بیان کرد: کانون فرهنگی هنری شهدای مدافعان حرم شهرستان قائمشهر با وجود شیوع کرونا همانند سنوات گذشته به فعالیت‌های خود ادامه می دهد، و به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی،  فعالیت‌ها در هفته بسیج امسال متفاوت‌تر برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مدافعان حرم شهرستان قائمشهر افزود: اجرای عملیات صدعفونی خیابان اصلی و محل عبور مرور مردم، نانوایی، حسینیه و مدارس، بازدید و تکریم از هنرمند نقاشی که در طراحی تصاویر شهدا کار زیبا و جالبی انجام داد، از جمله این برنامه ها بوده است.

رمضانی تبار ادامه داد: سید رجا صمدی این هنرمند در قالب یک ویژه برنامه به مدت یک هفته در حسینیه عاشقان ثارالله هر شب یک تمثال شهید را به تصویر کشید در پایان از این تصاویر قاب گرفته شد و تقدیم خانواده معظم شهدا والامقام دوران دفاع مقدس و مدافع حرم شد.

وی یادآورشد: این برنامه که با حضور امام جمعه محترم قائمشهر و خانواده های معظم شهدا همراه بود از طریق شبکه های اجتماعی در معرض دید همگان قرار گرفت .

رمضانی تبار گفت: همچنین دیدار و تکریم از خانواده شهید پاسدار روح الله رمضانی تبار که از شهدای هفته بسیج هستند را در شب شهادت با رعایت پروتکل های بهداشتی داشتیم.

 

وی اضافه کرد: برنامه تجلیل و تکریم از خیرین به نمایندگی از خیران دیگر که از کسبه‌های محل بوده و در تمامی برنامه‌های فرهنگی با ما همکاری‌های لازم و مساعدت‌های خوبی داشتند، صورت گرفت.

 

رمضانی تبار تاکید کرد: هر ساله برگزاری یادواره شهدا در هفته بسیج را داشتیم امسال به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، ولی به یاد شهدا سبد های معیشتی مومنانه‌ را در بیش از ۱۱ مرحله با همکاری خانواده شهدا به نیازمندان اهدا کردیم.

 

وی با بیان اینکه یادواره شهدا به همت اعضای کانون شهدای مدافعان حرم به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل گروه سرود با نام گروه سرود شهدای مدافع حرم از دیگر فعالیت های این کانون است.

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهدای مدافعان حرم شهرستان قائمشهر با بیان اینکه باید با استفاده از شیوه های جذاب و متناسب با ذائقه نوجوانان و جوانان زمینه حضور این نسل را در جمع بچه های مسجد فراهم کرد، گفت: تشکیل این گروه سرود یکی از اقدامات موثر برای حضور حداکثری نسل جوان در فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهدای مدافعان حرم شهرستان قائمشهر بوده است.

وی یادآورشد: گروه سرود دانش آموزان نوجوان این کانون روز پنجشنبه ۶ آذر ماه با حضور در گلزار شهدای کفشگر کلا علاوه برعطرافشانی گلزار شهدا و نثار فاتحه به روح ملکوتی این مردان خدایی، به صورت زنده در جوار شهدا اجرای سرود داشتند.

پایان پیام/ 286