تمرکز طرح ملی «ایران قوی» بر اتکاء به ظرفیت‌های داخلی است/ ۱۴ کانون برتر طرح در هفته گذشته

تمرکز طرح ملی «ایران قوی» بر اتکاء به ظرفیت‌های داخلی است/ ۱۴ کانون برتر طرح در هفته گذشته

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹
طاهریان با بیان اینکه تاکید اصلی سخنان مقام معظم رهبری بر اتکاء به ظرفیت‌ها و افتخارات داخلی است، گفت: طرح ملی ایران قوی به منظور بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرتضی طاهریان» در نشست آموزشی مشورتی رابطین فهما که امروز (دوشنبه، 10 آذرماه) با موضوع تشریح فرآیندهای موجود و ملاحظات فنی سامانه بچه های مسجد که به صورت ارتباط زنده تصویری برگزار شد، با عرض تسلیت شهادت دانشمند هسته ای و دفاعی کشور، شهید محسن فخری زاده، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در موقعیتی از نظر قوت و اقتدار قرار گرفته که در بسیاری از معادلات منطقه ای و جهانی نقشی ویژه دارد،  و در ساختار کنونی نظام جهانی حرف برای گفتن و نفوذ کلام دارد، نفوذی که عمدتا برخاسته از ارزش های متکی این نظام مقدس بوده و است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: باید ایمان داشته باشیم که ایران و ایرانی بیش از گذشته به چشم می آید، برخی مشکلات موجود هم به همت ملت حل شدنی است. چنان که در دفاع مقدس چنین شد، انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 پیروز شد و دشمن در شهریور ماه سال 59 به کشور ما حمله کرد که به لطف خداوند، همت و تلاش ملت ایران و رهبری حضرت امام خمینی (ره) جانانه ایستادیم و اجازه ندادیم حتی یک وجب از کشورمان به دست دشمن بیفتد در حالی که همه دنیا با کم و زیاد پشت صدام بودند.

 

وی در ادامه بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر اتکاء به ظرفیت ها و افتخارات داخلی است، هر چند از تجربیات دنیا بهره می گیریم و با دیگر کشورها ارتباط و تعامل داریم و مانعی جز آنچه رهبری معظم انقلاب می فرمایند، در این میدان نداریم. اگر پای میز مذاکره می رویم با قدرت می رویم و در همه زمینه ها نیز همین گونه باید عمل کنیم و تلاش کنیم.

طاهریان با بیان اینکه در بحران کرونا ظرفیت های درونی به میدان آمده اند، گفت: چنان که شهید فخری زاده و تیم همکارشان توانستند کیت های آزمایشگاهی داخلی را تولید کردند.  امید داریم دیر یا زود پاسخ این ترور توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) داده شود، نظام جمهوری اسلامی نشان داده اگر به شخصیت های ملت تعرض شود، پاسخ قاطعانه می دهد هرچند زمان و چگونگی این پاسخ در اختیار مدافعان امنیت ایران اسلامی است.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما در ادامه این جلسه مجازی، بر ضرورت کسب حکم رابطین فهما تاکید کرد، گفت: کانون های محبان الزهرا سلام الله علیها در خراسان شمالی، خاتم الانبیاء(ص) در خراسان جنوبی، امام حسن مجتبی(ع) شهرستان نهبندان خراسان جنوبی، امیرالمومنین(ع) شهرستان کهنوج استان جنوب کرمان، خاتم نبی(ص) شهرستان بِن و انصارالمهدی(عج) شهرستان فارسان و سالار شهیدان(ع) در استان چهارمحال و بختیاری، منتظران ظهور شهرستان کازرون استان فارس، باقرالعلوم(ع) جنوب کرمان، امام حسن مجتبی(ع)، کرمانشاه شهرستان گیلانغرب، شهید محسن حججی شهرستان بیرجند استان خراسان جنوبی، سعادت، شهرستان شوش استان خوزستان، شهید حسین عبدالهی استان شیراز و غدیر استان یزد در هفته اخیر از نظر مشارکت در طرح ایران قوی رتبه های برتر کسب کرده اند.

 

بنابر این گزارش، در این جلسه مجازی «جواد عبادی»، سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد فهما نیز بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فضای مجازی در اجرای طرح ملی «ایران قوی» تاکید کرد و گفت: رابطین فهما به منظور افزایش کارآمدی این فضا تاخیر در ثبت گزارش عملکردها پرهیز کنند.

 

وی با تشریح روند فعالیت در سامانه بچه های مسجد به ویژه در شرایط کرونایی کشور، خاطرنشان کرد: آموزش و توجیه کانون های همگروه نسبت به برنامه ها و طرح های جاری توسط رابطین فهما ضرورت دارد.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 397