عزم جدی کانون‌های مساجد مازندران برای کسب رتبه‌های برتر در «ایران قوی»

عزم جدی کانون‌های مساجد مازندران برای کسب رتبه‌های برتر در «ایران قوی»

تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام نعمتی قرا بابیان اینکه ایران قوی در مازندران به همت ۹کارشناس از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان با همراهی۵۵رابط از بین کانون‌های مساجد در ۲۲ شهرستان در حال اجراست، گفت: شهرستان‌های بابل، آمل و ساری از پیشتازان این طرح هستند.

حجت‌الاسلام«رجب نعمتی قرا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن قدردانی از کادر درمانی و پزشکان ایران اسلامی که از آغازین ساعت‌های اطلاع‌رسانی در خصوص شیوع کرونا در کشور با جان‌فشانی، ایثار و دوری از خانواده‌های خویش برای درمان بیماران و حفظ سلامت جامعه به خط شدند و همچنان پای‌کار هستند، گفت: همچنین قدردان زحمات بچه‌های مسجد، خیرین، گروه‌های جهادی و سایر مردم نوع‌دوست کشور و به‌ویژه استان ولایتمدار و شهیدپرور مازندران برای حضور در جبهه پشتیبانی از خط مقدم مبارزه با کرونا در قالب ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد، مساجد و منازل و تولید و توزیع اقلام بهداشتی همانند ماسک و... پای‌کار هستند، هستیم .

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران بابیان اینکه همکاران ما در این ستاد و کانون‌های مساجد استان نیز برای حفظ سلامت جامعه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جهت قطع زنجیره ابتلا به کرونا به‌صورت نیمه‌حضوری، مجازی و دورکاری در حال خدمت‌رسانی به جامعه هستند، افزود: برنامه‌های فرهنگی، دینی، قرآنی، هنری، آموزشی، کتابخانه‌ای و... کانون‌های مساجد استان تعطیل نشده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بدون تجمع مردمی در حال برگزاری است.

 

وی به دومین رویداد ملی فهما با عنوان ایران قوی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در گام دوم انقلاب اسلامی متشکل از ۴۰ عنوان برنامه انسجام‌یافته است که این برنامه‌ها در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق طراحی‌شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام نعمتی قرا بابیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد با اجرای این طرح به دنبال ایجاد بستر مشارکت و نقش‌آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است، اظهار کرد: ایران قوی در استان مازندران به همت 9کارشناس از ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران با همراهی55رابط از بین کانون‌های مساجد استان در 22 شهرستان در حال اجراست.

 

وی بابیان اینکه در اجرای طرح ملی ایران قوی، سیاست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور به‌این‌ترتیب که ارتباط گیری زیرمجموعه با سرشاخه‌ها رعایت شود و کارها از طریق معرفی کانون‌ها به رابطین شهرستان‌ها انجام پذیرد، افزود: این مهم در استان مازندران به‌درستی در حال اجراست و تا قبل از شیوع کرونا و اوج‌گیری این ویروس منحوس ، کارشناسان ستاد استانی کانون‌های مساجد در شهرستان‌ها مستقر می‌شدند و از نزدیک مراحل آموزش و ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد را به کانون‌های مساجد روستایی و شهری ارائه می‌دادند.

 

حجت‌الاسلام نعمتی قرا به وبینار «عباس زارع» مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های آمل، بابل، بهشهر، تنکابن، چالوس، قائم‌شهر، نکا و نوشهر با دستور جلسه ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در خصوص راه‌اندازی و صدور مجوز الکترونیکی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ثبت فعالیت کانون‌ها با همکاری رؤسای ادارات ارشاد در سامانه بچه‌های مسجد جهت کسب رتبه‌های برتر کشوری در رویداد ملی ایران قوی اشاره کرد و از برگزاری دومین وبینار با این دستور کار با سایر ادارات ارشاد استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

 

وی همچنین از برگزاری وبینار با حضور کانون‌های فعال در طرح ایران قوی و کانون‌های فعال در رویداد ملی فهمای سال 98 خبر داد و گفت: تلاش داریم برای همراه کردن کانون‌های غیرفعال جهت مشارکت در طرح ایران قوی یک وبینار با حضور این کانون‌ها و کانون‌های الگو و نمونه برگزار شود تا کانون‌های غیرفعال از تجربیات فعالان فهمای 98 برای کسب جایگاه در طرح ایران قوی بهره‌مند شوند.

 

حجت‌الاسلام  نعمتی قرا بابیان اینکه شهرستان‌های بابل، آمل و ساری به ترتیب در ثبت فعالیت‌های کانونی در سامانه بچه‌های مسجد پیشتاز از سایر شهرستان‌ها هستند، افزود: شهرستان‌های  بابلسر،بهشهر،تنکابن، جویبار،چالوس،رامسر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ، عباس‌آباد، فریدونکنار، قائم‌شهر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، میاندرود، نکا، نور و نوشهر نیز برای کسب جایگاه‌های برتر در طرح ایران قوی تلاش دارند.

 

وی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری شهید مطهری بابل، شهدا شهرک آزادی تنکابن، طه بابل، سیدالشهدا میرودپشت بابل، امام خمینی(ره) نکا، شهید مصطفی مازح میاندرود، مصلی جمعه قائم‌شهر، شهدای سمچول بهشهر، سجادیه آمل، غدیر سوادکوه شمالی، علویان بابل، اخلاص قائم‌شهر، شهید ولی‌الله شعبانی آمل، شهید صمصام طور سیمرغ، احرار آمل، امام علی(ع) نکا،شهید علی گرائیلی قائم‌شهر، معرفت نکا و رضوی نکا 19 کانون برتر استان در حال حاضر از حیث کسب امتیاز در طرح ایران قوی هستند.

 

پایان پیام/ 286