۳۵ سال فعالیت گروه سرود شهید «چمانی» نوجوانان زیادی را به مسجد آورد

۳۵ سال فعالیت گروه سرود شهید «چمانی» نوجوانان زیادی را به مسجد آورد

تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹
چمانی به فعالیت ۳۵ساله گروه سرود شهید «چمانی» مسجد رسول اکرم(ص) جوجاده ارطه و مسجدی شدن نوجوانان زیادی به واسطه فعالیت در این گروه اشاره کرد و گفت: هم اکنون این گروه متشکل از ۲۵دانش آموز پسر است و در مناسبت های ملی و مذهبی اجراهای موفقی دارد.

«زین اله چمانی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تشریح فعالیت های کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم(ص) جوجاده ارطه گفت: در این سال ها تلاش داشتیم با تنوع بخشی به برنامه ها زمینه ساز حضور کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد باشیم چرا که اگر بتوانیم پای این نسل را به مسجد بازکنیم از بسیاری از آسیب های اجتماعی بدور خواهند ماند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری معراج مسجد رسول اکرم (ص) جوجاده ارطه به فعالیت 35ساله گروه سرود مسجد رسول اکرم(ص) جوجاده ارطه اشاره کرد و افزود: تشکیل این گروه سرود دانش آموزی در این سال ها بسیاری از نوجوانان را به مسجد آورد و به لطف در راستای تربیت دینی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) پرورش یافتند.

 

وی با اشاره به اینکه نسل نو بیشتر از سخنرانی و کلاس های معرفتی به برنامه های اردویی، ورزشی، اجرای سرود و ازاین دست برنامه ها اقبال  نشان می دهند، اظهار کرد: گروه سرود این مسجد در تمام این 35سال بصورت سنتی و بدون آهنگ در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی اجرا می کرد و درحال حاضر به مدت چهار سال است که با آهنگ اجرا دارد.

چمانی با بیان اینکه گروه  سرود شهید چمانی کانون فرهنگی هنری معراج و پایگاه مقاومت بسیج شهید زارعی جوجاده  متشکل از 25 دانش آموز است، افزود: این گروه به عنوان نماینده شهرستان قائمشهر در مدارس و مساجد مختلف این شهرستان اجراهای موفقی دارد.

 

وی ضمن یادآوری اینکه گروه سرود شهید چمانی هفته بسیج امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی در گلزار شهدای شهر ارطه به صورت کارناوال اجرا داشتند، خاطرنشان شد: خداوند را شاکریم که این گروه سرود در این سال ها از اقبال عمومی برخوردار بوده است.

چمانی با بیان اینکه این گروه سرود علاوه براجرا در بحث آموزش نیز فعالیت دارد، گفت: تلاش داریم در قالب سرود مفاهیم دینی، تربیتی و انقلابی به نوجوانان آموزش داده شود.

 

به گزارش شبستان،شهید سعدالله چمانی سال1362 در تیپ ویژه شهدا به فرماندهی سردار شهید کاوه در منطقه بالا سردشت به دست گروهک های منافق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

پایان پیام/ 286