سومین جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد «فهما» در زنجان تشکیل شد

سومین جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد «فهما» در زنجان تشکیل شد

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹
سومین جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد«فهما» با حضور امام جمعه و اعضای شورا در دفتر امام جمعه زنجان زنجان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سومین جلسه شورای هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد«فهما» با حضور امام جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، شهردار زنجان، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج)، مدیریت حوزه های علیمه استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد امروز در دفتر امام جمعه زنجان زنجان تشکیل شد.

 

در این جلسه مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان به ارائه گزارشی از عملکرد کانون های مساجد استان زنجان پرداخت و گفت: امسال طرح فهما 2 با عنوان ایران قوی در بین کانون های مساجد اجرا می شود.

حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی به تشریح طرح سه شنبه های تکریم با هدف تکریم مدافعان سلامت در سه ماهه اخر سال اشاره کرد و گفت: از مدافعان سلامت در مساجد استان تقدیر شد.

 

وی به طرح شنبه های کتاب در مساجد استان اشاره کرد و گفت: به دلیل تعطیلی مساجد این طرح در فضای مجازی و با معرفی کتاب توسط ائمه جماعت مساجد انجام می شود.

 

این مقام مسئول به طرح فهمای 2 با عنوان ایران قوی اشاره کرد و یادآور شد: طرح ملی «ایران قوی» ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب ۲۰ هفته) در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان برگزار می شود.

یارمحمدی خاطرنشان کرد: این طرح ملی در چهار موضوع «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» برگزار می شود.

 

به گفته وی، در راستای لبیک به فرمان رهبری در همدلی و مواسات با نیازمندان، کمک های مومنانه به همت بچه های مسجد به اجرا درآمد و در طرح احسان قربانی با همکاری برنامه سمت خدا و موسسه خدیجه کبری و کانون های مساجد زنجان، بسته های پروتئینی در بین نیازمندان توزیع گردید.

 

در ادامه جلسه سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به ظرفیت کانون های مساجد استان در مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بیش از 7 میلیارد تومان کمک مومنانه از طریق مساجد استان در بین نیازمندان توزیع شده است.

در پایان جلسه حاضران به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در خصوص استفاده از ظرفیت کانون های مساجد استان پرداختند.

پایان پیام/ 73