مساجد ورامین به تجهیزات شناسایی کرونا مجهز شدند

مساجد ورامین به تجهیزات شناسایی کرونا مجهز شدند

تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹
رئیس امور مساجد شهرستان ورامین گفت: به منظور کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و شناسایی بیماران، مساجد شهرستان ورامین به تجهیزات شناسایی بیماران کرونایی مجهز شدند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، حجت الاسلام «سید یاسر موسوی» با اشاره به اینکه مساجد به عنوان پایگاه‌های مردمی در ایام شیوع ویروس کرونا تلاش دارند تا مسوولیت اجتماعی خود را در مقابله با این بیماری انجام داده و همراه با مسوولان و کادر درمانی، در جلوگیری از انتشار بیش از پیش این بیماری سهم خود را ادا کنند،گفت: با گذشت بیش از ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از مساجد فرماندهی همراهی مؤمنانه مردم با نیازمندان و نیز توزیع بسته‌های معیشتی را بر عهده داشته و بسیاری از اقدامات جهادی، از پایگاه مسجد آغاز شده است.



رئیس امور مساجد شهرستان ورامین اظهار کرد: هر چند که این روزها به دلیل اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی، نماز جماعت در مساجد شهرستان ورامین اقامه نمی‌شود، ولی این پایگاه‌ عظیم اجتماعی، فرهنگی و دینی با رویکرد جدید در همراهی مسوولانه با کادر درمان، تلاش دارد ضمن عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی، در شناسایی بیماران ناشی از کرونا، یاریگر مسوولان باشند.



وی افزود: طرح تجهیز مساجد شهرستان ورامین به وسایل شناسایی کرونا، طی‌ هفته گذشته آغاز شده و تب‌سنج لیزری، دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون، وب کم ارتباط تصویری و رایانه در اختیار مساجد قرار می‌گیرد.



موسوی گفت: هم اکنون ۵ مسجد شهر ورامین به این وسایل مجهز شده‌اند و با بررسی علائم مراجعین، اندازه گیری میزان تب و یا اکسیژن افراد احتمال ابتلا مردم به کرونا بررسی می‌شود.



وی تصریح کرد: با هماهنگی‌های به  عمل آمده، مساجد شهرستان ورامین با بیمارستان مسیج دانشوری به صورت تصویری در ارتباط بوده و می‌توانند مشاوره و توصیه‌های لازم را از پزشکان این بیمارستان دریافت کنند.



رئیس امور مساجد ورامین اظهار کرد: این طرح در راستای اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عملیاتی شده و در دیگر مناطق شهرستان، توسعه پیدا می‌کند.



ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

پایان پیام/ 40