حضور خودجوش بچه‌های مسجد پیامبر اعظم(ص) در عملیات مهار کرونا

حضور خودجوش بچه‌های مسجد پیامبر اعظم(ص) در عملیات مهار کرونا

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام علی اکبری با بیان اینکه مساجد در دوران کرونا به پایگاه مبارزه با این بیماری تبدیل شده‌اند، گفت: تهیه آبمیوه و ارسال به بیمارستان‌ها، تولید شیلد و کمک به آسیب‌دیدگان بخشی از خدمات ارایه شده از سوی مسجد پیامبراعظم(ص) در دوران کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، از همان روزهای اول شیوع کرونا در بسیاری مساجد بسته نشد، بلکه با ارائه انواع خدمات جهادگرانه به جنگ تمام معیار با ویروس کرونا رفتند، تا در شکست کرونا سهمی داشته باشند و در شرایط بوجود آمده یاری گر نیازمندان باشند. یکی از این مساجد فعال در بحث تولید، توزیع ماسک و اقلام بهداشتی و بسته های معیشتی مسجد پیامبراعظم(ص) واقع در شهرک شهید محلاتی است.

 

حجت الاسلام «حسن علی اکبری» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردهای این مسجد در مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: سال گذشته قبل از بحران کرونا شاهد آنفلوانزای وسیعی در کشور بودیم. به همین جهت یکی از برنامه هایی که در مسجد پیامبراعظم(ص) مورد توجه قرار گرفت، برگزاری دوره های بهداشتی و توجیهی با حضور چهره های شاخص درمان و بهداشت کشور در مسجد برای مردم بود، همین موجب زمینه سازی برای نحوه ورود برای مقابله با بیماری کرونا در مسجد پیامبر اعظم(ص) شد.

 

امام جماعت مسجد پیامبر اعظم(ص) (واقع در شهرک شهید محلاتی) افزود: با آشکار شدن بیماری کرونا و تاکید بر رعایت موارد بهداشتی فعالان و بسیجیان مسجد اقدام به تهیه و تولید اقلام بهداشتی، ماسک و شیلد کردند و بانوان نیز ورود جدی به دوخت و دوز اقلام مورد نیاز بیمارستان ها نمودند.

 

حجت الاسلام علی اکبری خاطر نشان کرد: تهیه آبمیوه و ارسال به بیمارستان ها، توزیع ماسک واقلام بهداشتی به مناطق محروم تهران و حتی به شهرستان های اطراف بخش دیگری از خدمات ارایه شده از سوی فعالان مسجد بود، به گونه ای که در موج اول و دوم این بیماری با توجه به تقاضای بسیار برای راه اندازی کارگاه تولید ماسک در مسجد در مدرسه همجوار مسجد نیز بانوان مشغول به تولید اقلام بهداشتی شدند.

 

وی با اشاره به رویکرد مسجد پیامبر اعظم(ص) در کمک رسانی به خانواده های نیازمند گفت: اعطای وام به خانواده های آسیب دیده از کرونا، توزیع بسته های حمایتی بخش دیگری از خدمات ارایه شده از سوی این مسجد بوده است.

 

امام جماعت مسجد پیامبراعظم(ص) در پایان با بیان اینکه مساجد در حال حاضر به پایگاه مبارزه با کرونا تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: خدمات ارایه شده از سوی مساجد در دوران کرونا یادآور فعالیت های این پایگاه ها در دوران دفاع مقدس بود، بنابراین ضررورت دارد که در دوران پساکرونا مساجد متناسب با شرایط جدید به میدان آیند و ظرفیت هایشان را در محورهای خدمات اجتماعی و اقتصادی به میدان آورند.

 

پایان پیام/ 40